پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جامعه محلی سالم محور توسعه منطقه آزاد ماکو و متضمن تحقق اهداف راهبردی منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: جامعه محلی سالم محور توسعه منطقه آزاد ماکو و متضمن تحقق اهداف راهبردی منطقه است

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، دومین مجمع سلامت شهرستان ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین و فعالان عرصه بهداشت و درمان در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

محمدرضا عبدالرحیمی در این مجمع با تقدیر از اقدامات مجموعه شبکه بهداشت و درمان و رویکرد تعاملی فرماندار شهرستان ماکو، فرا رسیدن ایام فاطمیه و  شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ضایعه جان باختن عده ای از هموطنان از جمله ده ها نخبه ایرانی در سانحه هواپیما را تسلیت گفت.

وی با تاکید بر اعمال رفتارهای پیشگیرانه در تمامی امورات که از موارد اساسی و بنیادهای مورد توصیه حوزه بهداشت و درمان است به تشریح الزامات جامعه محلی سالم پرداخت.

عبدالرحیمی رسیدن به جامعه محلی سالم را مستلزم داشتن سه عنصر محیط زیست پاک، برخورداری از بهداشت فردی آحاد جامعه و فراهم ساختن زیرساخت های درمانی استاندارد دانست و توضیح داد: محیط زیست پاک، یکی از عناصر اساسی جامعه محلی سالم است و باید در راستای جلوگیری از آلاینده های انسان ساز ، تصفیه فاضلاب شهری،‌ روستایی، صنعتی و خدماتی همچنین مدیریت پسماندها تدابیر ویژه اندیشید.

این مقام مسئول رعایت الزامات توسط واحدهای تولیدی، خدماتی (صنعت،‌کشاورزی و خدمات) را ضروری دانست و تصریح کرد: پیشگیری از آلاینده های کربنی خودروهای سبک و سنگین و تدبیر مستمر از جمله الزامات محیط زیست پاک است و باید در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح دومین محور جامعه محلی سالم، به برخورداری از بهداشت فردی آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: در این آموزش خانواده ها، آموزش در مدارس بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای فعالیت های ترویجی و فرهنگی مرتبط  از ظرفیت تریبون ها، تبلیغات محیطی و اماکن عمومی و … استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه فراهم سازی زیرساخت های درمانی استاندارد را به عنوان سومین الزامات جامعه محلی سالم برشمرد و تصریح کرد: باید نسبت به توسعه ساختمان ها و اماکن درمانی همچنین توسعه سخت افزار ، تجهیزات و دستگاه ها و نیز نیروی انسانی کارآمد و کادر درمان برنامه ریزی و اقدام نمود که در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو ۴۰میلیاردو ۲۰۴ میلیون ریال هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برای هزینه های سلامتی در شهرستان ماکو هزینه شده است افزود: پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه دامپزشکی، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هلال احمر و هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در مدارس مروج سلامت ماکو و هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در آزمایشگاه غذا و دارو و همچنین در راستای حل مطالبات به حق مردم منطقه با خرید یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس و یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته، جمعا به ارزش ۴۶۰ هزار دلار توسط سازمان منطقه آزاد هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ستاد مرکزی کنترل و نظارت جامعه محلی سالم با تصمیم گیری مشترک مسئولین و کارشناسان ذی ربط  شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت در آینده نزدیک تشکیل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اقدام یک مجموعه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه درمان و سلامت در ماکو خبرداد و گفت: برای احداث این بیمارستان خصوص مکان یابی انجام شده است و افزایش ظرفیت سخت افزاری و نیروی متخصص در ماکو را شاهد خواهیم بود.

وی از واگذاری رایگان زمین برای سرمایه گذاری در حوزه های سلامت و درمان  به عنوان سهم مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد.

در این نشست از فعالان عرصه بهداشت و درمان و سلامت شهرستان ماکو تجلیل شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین