پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

همایش ” مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه” برگزار می‌شود

همایش توسعه همکاریهای اقتصادی با کشورهای همسایه در مناطق آزاد و ویژه کشور در تاریخ‌های 19 و 20 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد ماکو این همایش به همت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با محوریت ” صادرات -ترانزیت و اورآسیا ” ضمن توصیف و معرفی هر چه بهتر ظرفیتها، فرصت مغتنمی برای تعامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با فعالین اقتصادی مستقر در مناطق و سایر نقاط کشور بوجود خواهد آورد.

گفتنی است در شرایط ویژه کنونی، توسعه مراودات، صادرات خدمات و محصولات اعم از کشاورزی وصنعتی به کشورهای همسایه و بویژه ” اتحادیه اقتصادی اورآسیا” از اهمیت خاصی برخوردار است. بهره برداری حداکثری از موافقتنامه موقت تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا و فعال شدن هر یک از مناطق آزاد در ایجاد زیرساختها و ارائه خدمات مورد نیاز فعالین اقتصادی بخشهای خصوصی، دولتی و سایر نهادها می تواند هر یک از آنها را به هاب هایی تخصصی برای تمرکز فعالیت با این اتحادیه تبدیل نماید.

تعریف هاب های ” تولید – صادرات – ترانزیت و مالی” مناطق آزاد و “پشتیبانی”مناطق ویژه اقتصادی و تعاملات صورت پذیرفته با وزارت نیرو بعنوان مجری موافقتنامه و سازمان توسعه تجارت، درراستای سیاستهای توسعه همکاری، صادرات و ترانزیت به کشورهای عضواتحایه اورآسیا و بازارهای ثانویه آن از اهداف شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور می باشد.

اردکانیان،وزیر نیرو،  بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدرس خیابانی،قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، انصاری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه،دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی و مهندس شافعی،رئیس اتاق ایران از جمله سخنرانان این همایش می‌باشند.

دانلود فایلPDF

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین