پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

افتتاح و کلنگ زنی ۶طرح صنعتی، تولیدی و عمرانی در شهرستان شوط

همزمان با سومین روز دهه فجر ۶ طرح صنعتی، تولیدی و عمرانی با اعتبار ۵۲۴ میلیارد ریال در شهرستان شوط منطقه آزاد ماکو افتتاح و گلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، پروژه های واحد تولیدی سنگ بری، طرح هادی روستاهای شوط، طرح مدارس مروج سلامت و واحد تولیدی پلاستیک به بهره برداری رسید و پالایشگاه فراورده های نفتی مرزداران و مزرعه پرورش دام مولد کلنگ زنی شد.

همزمان با سومین روز از دهه فجر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، به اتفاق امام جمعه و فرماندار شهرستان شوط و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان از واحد صنعتی سنگ بری خلیل پور بازدید کردند. این واحد صنعتی با سرمایه گذاری اولیه ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در سه فاز با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر بزودی افتتاح می شود. این کارخانه با بکار گیری نیروهای بومی و با استغاده از دستگاه ها وماشین آلات تولید داخل ، مواد اولیه استخراج شده را فراوری و صادر خواهد کرد.

همچنین فاز اول  طرح پالایشگاه فرآورده های نفتی مرزداران ماکو  با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی (آقای قهرمانی) با اشتغالزایی ۱۷۰ نفر کلنگ زنی شد.  اعتبار کل پروژه ۱۲۰۰ میلیارد ریال بوده که در فاز اول تولید قیر و فاز دوم بنزین، گازوئیل و نفت کوره تولید خواهد شد

در ادامه پروژه های طرح هادی روستای قره ایاق از توابع شهرستان شوط به بهره برداری رسید. با اتمام این طرح، بیش از ۹۰ درصد این روستا از مزایای طرح هادی و آسفالت معابر برخوردار می شوند.

عملیات آسفالت ریزی معابر داخلی روستاهای خلج کرد، کش آرخی، قره ایاق، شریف آباد، بیانچولی، سنق خبر داد و گفت: برای اجرای عملیات آسفالت ریزی این روستاها ۴۰ هزار متر مربع آسفالت از محل قیر رایگان و مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است.

طرح مدارس مروج سلامت (نوسازی و بهسازی مدارس) در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت بااعتبار ۱۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو نیز ظهر امروز  به بهره برداری رسید. ایجاد و تجهیز اتاق سلامت در مدارس، ایجاد پایگاه تغذیه و آبخوری سالم، بازسازی سرویس های بهداشتی و محوطه سازی و ایمن سازی مدارس، بخش های مهم تفاهم نامه مدارس مروج سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو و آموزش و پروش است.

عملیات اجرایی احداث مزرعه پرورش دام مولد در سومین روز از دهه فجر نیز در سومین روز از دهه فجر آغاز شد. مزرعه پرورش دام مولد در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع در شهرستان شوط و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود و  میزان اشتغالزایی فاز اول این طرح ۱۰ نفر بوده که در فاز اول این پروژه ۲۰۰ راس دام سبک سانن مولد و در فاز دوم فراورده های لبنی تولید خواهد شد.

بهره برداری از واحد تولیدی پلاستیک باجناقلار از دیگر برنامه های سومین روز از دهه فجر بود.  واحد تولیدی پلاستیک باجناقلار با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۱۰ نفر در شهرک صنایع سنگین شوط آغاز شد.

در پایان محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از کارخانه تولید سیمان مهر ماکو بازدید کرد. فاز اول تولید سیمان از کلینکر با ظرفیت 3300 تن در روز می باشد و اشتغالزایی این طرح بیش از 80 است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین