پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه و همایش مناطق آزاد و اوراسیا

پتانسیل ها و ظرفیت های حوزه ترانزیت، کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه و همایش”مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات – ترانزیت و اورآسیا” در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در جاشیه همایش”مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه با محوریت صادرات – ترانزیت و اورآسیا” که به مدت دو روز( 19 و 20 بهمن ماه) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در غرفه نمایشگاه به شرکت کنندگان ارایه شد.

در این نمایشگاه واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی منطقه آزاد ماکو محصولات خود را معرفی کردند همچنین حضور پر رنگ فعالین اقتصادی کشوری و بازدید آنان از غرفه منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری این همایش قابل توجه بود.

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد از غرفه منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

این همایش در پی اجرایی شدن موافقتنامه عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا(روسیه، ازبکستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس)، با هدف ظرفیت سازی برای همکاری های تجاری با کشورهای اوراسيا از طریق مناطق آزاد، آشنایی فعالين اقتصادی با امکانات و ظرفیت های مناطق آزاد و تبادل و تهاتر ظرفیت‌های مناطق آزاد ایران با مناطق یا بنادر متناظر در کشورهای همسایه واتحادیه اوراسیا از سوی شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در حال برگزاری است.

در این همایش تفاهم نامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد ماکو، ارس و انزلی نیز به امضا رسید.

هم اکنون 880 مورد تعرفه ترجیحی برای صادرات و واردات بین ایران و کشورهای منطقه اوراسیا به امضا رسیده و برگزاری این همایش فرصتی برای معرفی توانمندی های حمل و نقلی مناطق آزاد کشور در انجام مراودات تجاری با کشورهای مذکور است.

برگزاری نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد در حاشیه این همایش، با برپایی غرفه هایی همراه بود که پتانسیل های هر منطقه را به نمایش گذاشته است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین