پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جاذبه های گردشگری و تاریخی منطقه آزاد ماکو،‌ مقصدی برای مسافرت نوروزی

با توجه به وجود آثارتاریخی و طبیعی بسیار در منطقه منطقه آزاد ماکو، ده ها طرح و برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی درنوروز ۱۴۰۳ در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود و گردشگران می توانند در فضای تاریخی و طبیعت بکر این منطقه قرار گرفته و حس حضور در دوران گذشته تاریخ و طبیعت را پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ این منطقه با وسعت ۴۰۰ هزار هکتار بزرگترین منطقه آزاد ایران  است و بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی ثبت شده و ده‌ها اثر طبیعی، در کنار بازار مرزی، این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو برای ارتقای کیفیت در عملکرد خود از ماه‌ها قبل در کنار سایر ماموریت‌های خود اقدام به برنامه ریزی و پیش بینی تمهیدات لازم کرده است گفت: همه امکانات بخش گردشگری، خدماتی و رفاهی با برنامه ریزی‌های انجام شده در میزبانی شایسته از مسافر و گردشگر تعطیلات نوروزی بسیج می شوند.

مهدی عبداله زاده افزود: اجرای برنامه های شاد متنوع، کنسرت‌های موسیقی، آماده سازی اقامتگاه‌ها و آثار تاریخی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، اجرای برنامه‌های سنتی و آیین‌های نوروزی انجام می گیرد و مسافران عزیز می توانند با سفر به ماکو از تجربه یک سفر خوب لذت ببرند.

وی ادامه داد:  کیفیت خدمات رسانی در ابعاد مختلف، تامین اسکان، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی راه ها، ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری، امداد رسانی و تامین امنیت گردشگران از جمله مهمترین برنامه‌ها و ماموریت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو است .

وی پیش بینی کرد در سال جاری افزایش قابل توجه مسافران نوروزی در این منطقه را شاهد باشیم و اظهارداشت: برگزاری نوروزگاه به همراه اجرای برنامه‌های جنگ شادی و موسیقی سنتی، برنامه های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان از جمله قرآن بخوان جایزه ببر،، برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی و ایجاد بازار‌های بومی و محلی از جمله برنامه های نوروز ۱۴۰۳ منطقه آزاد ماکو است که امیدواریم بحول و قوه الهی اوقاتی خوش و سفری بیاد ماندنی برای مسافرانی که ماکو را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند فراهم آوریم.

عبداله زاده با اشاره به اینکه‌ در منطقه آزاد ماکو هتل ها و مهمانپذیری هایی که از سازمان منطقه آزاد ماکو مجوز گرفته اند جهت استقبال از مهمانان نوروزی در آمادگی کامل به سر می‌برند ادامه داد: در کنار هتل ها و مسافرخانه ها و مراکز اسکان فرهنگیان نیز در آمادگی کامل خواهند بود و در صورت لزوم و بحران از ظرفیت چادر‌های هلال احمر هم استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام محوطه کاخ باغچه جوق برای بازدید گردشگران آماده می باشد

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین