حسین گروسی مدیرعامل سازمان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان نقطه اتصال ایران و اروپا و کشورهای اوراسیا موقعیت منحصر بفرد برای عرضه محصولات داخلی به این کشورها به لحاظ کیفیت خوب و قیمت پایین دارد.
وی با بیان اینکه بازار کشورهای همسایه از تولیدات ایرانی استقبال می کنند اضافه کرد: حرکت بهسمت رشد صادرات و اقتصاد تولیدمحور، مستلزم تقویت بخش تولید با استفاده از همهی امکانات و ظرفیتهای ملی است که برگزاری نمایشگاه ها یکی از این فرصت ها می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: مدیریت صحیح بازار و اتخاذ سیاستهای تجاری مناسب، نقش پررنگی در توانمندسازی بخش تولید دارد؛ چراکه بازار مصرف بزرگ، فرصتی بیبدیل برای رونق تولید داخلی بهعنوان بخش واقعی اقتصاد بهشمار میرود.
گروسی با بیان اینکه نمایشگاه ویترین توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی منطقه را به نمایش می گذارد تاکید کرد: رونق صنعت نمایشگاهی موجب ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی می شود.
نمایشگاهها از مهمترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای تجارت محسوب میشوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع دارند و برگزاری نمایشگاهها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و معرفی توانمندیهای واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف به شمار می روند.