مدیر ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ماکو از راه اندازی فاز جدید سامانه ثبتی (ثبت تغییرات اشخاص حقوقی) در این سازمان خبر داد.
محمدعلی فلاح در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: سامانه ثبت شرکت های مناطق آزاد کشور با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چندین فاز راه اندازی و عملیاتی می شود.
وی با اشاره به اینکه در فاز اول ثبت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود و موسسات غیرتجاری و در فاز دوم ثبت تغییرات و تصمیمات اشخاص حقوقی و در فاز سوم و چهارم ثبت پلمب و ثبت شعبات و نمایندگی ها عملیاتی خواهد شد افزود: فاز اول که همان ثبت تاسیس است راه اندازی شده و فاز دوم مرحله آزمایشی را سپری می نماید وراه اندازی هر یک از فازهای بعدی نیز اطلاع رسانی خواهد شد .
این مقام مسئول افزود: با هدف رفاه حال همشهریان و با آموزش تمامی دفاتر خدمات قضائی شهرستان های ماکو و شوط و پلدشت ترتیبی اتخاذ کرده ایم تا هر فرد در شهر محل اقامت خود بتواند امور اولیه ثبتی خود را تا حد امکان از راه دور انجام دهد و صرفاً یک بار برای انجام امور لازمه (امضاء دفاتر ثبتی و دریافت آگهی ثبتی و دفاتر و پرداخت هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی) در اداره ثبت حاضر شود .
فلاح در خصوص فرآیندهای جدیدی ثبتی نیز گفت: با توجه به راه اندازی سامانه ثبتی فرآیندها دستخوش تغییرات اساسی گردیده است که عبارتست از: ارائه مشاوره و راهنمایی متقاضی جهت ورود به سامانه cr.freezones.irثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، دریافت اطلاعات و ارسال نامهای پیشنهادی متقاضی به اداره کل ثبت شرکتها (از طریق سایت مربوطه).
وی ادامه داد: در صورت عدم تائید نام ، با ارسال پیامک ، متقاضی در جریان امر قرار می گیرد تا نامهای جدید را از طریق سامانه ارسال نماید . همچنین در صورت تعیین نام، متقاضی با ورود به سامانه، اطلاعات مربوط به موضوع ، اشخاص ، سرمایه ، حق الثبت و درصد مشارکت ها را تکمیل نموده و جهت تائید به اداره ثبت شرکت ها ارسال می نماید.
مدیرثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه تشریح فرایندهای جدید ثبتی اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها موضوع فعالیت را بررسی (و عنداللزوم با اصلاح آن) و سپس تطبیق حق الثبت واصله با تعرفه مصوب، شناسه ملی را دریافت و تائیدیه تکمیل فرآیند را از طریق سامانه به اطلاع متقاضی می رساند.
وی در خصوص مرحله ششم نیز گفت:در این مرحله امکان چاپ فرمها و اساسنامه برای متقاضی فراهم می شود تا پس ازچاپ صورتجلسات و امضاء آن توسط اعضاء مجمع عمومی موسس و هیئت مدیره و بازرسان به ضمیمه کپی شناسنامه و کارت ملی (برابر با اصل) آنها و تائیدیه کدپستی محل به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد.
فلاح باتشریح بند ۷ فرایند جدید ثبتی نیز اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها به محض دریافت مدارک، مراتب را در دفاتر جاری ثبت نموده و پس از دریافت امضاء نماینده،آگهی تاسیس شرکت را (با هزینه متقاضی) به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ارسال می نماید 8- یک نسخه از مدارک همراه با دفاتر کل و روزنامه ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها به متقاضی تحویل و فرآیند ثبتی خاتمه می یابد.