پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تا به امروز هیچ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه آزاد ماکو شناسایی نشده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو گفت: تا به امروز هیچ گونه بیمار مبتلا به کرونا در منطقه آزاد ماکو شناسایی نشده است ولی تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ دکتر رحیم صمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه افزود: درصورت شناسایی مورد مثبت ابتلا به این ویروس در منطقه علاوه بر مراکز بهداشتی و بیمارستان های فعلی امکان دیگری نیز برای نشر احتمالی این ویروس شناسایی شده است.

وی باشاره به اینکه طبق بررسی دانشمندان فقط ۲/۸ درصد از مبتلایان به این بیماری فوت می شوند گفت: این روز‌ها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است و اثرات روانشناسی منفی، بر سلامت عموم مردم گذاشته است. از طرفی گسترش شایعات، نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

دکتر صمدی ادامه داد: ترس و اضطراب باعث حساسیت افراد به علائم بدنی می‌شود به طوری که خیلی از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند دچار بیماری شده اند و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هجوم می‌آورند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی می‌شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه اصحاب رسانه را جزو زحمت کشان بی منت همیشه یار و یاور عرصه سلامت دانست و گفت: در شرایط فعلی برای ایجاد آرامش و کاستن استرس از جامعه نیاز به کمک آنان بیشتر احساس می شود.

وی در ادامه ضمن تشریح از وضعیت ویروس کرونا افزود: اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری این ویروس در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است که افزایش تعداد پرسنل قرنطینه در نقطه صفر مرزی جهت کنترل مسافران ورودی به کشور ازجمله آنها است.

وی با اشاره به اینکه در روز های اخیر به دلیل انتشار ویروس کرونا در ایران حساسیت کشور ترکیه در این خصوص بیشتر شده و مرزهای خود را بست، افزود : تمامی امکانات لازم در مرز جهت صدور گواهی سلامت تامین شده بود که در صورت درخواست کشور ترکیه این گواهی در اسرع وقت صادر شود.

وی ادامه داد: همچنین جلسات در سطح فرمانداری ها و منطقه آزاد جهت هدف گذاری لازم برگزار شده و آموزش های چهره به چهره به کارگران تولید ها و رستوران داران و … انجام شده است.

وی با بیان اینکه منفی بودن نتیجه آزمایش سه نفر از شهروندان اعزامی شهرهای شوط و بازرگان جزء خبرهای خوب و مثبت بوده است اظهار داشت: بهترین محل انتشار این ویروس مکانهای پر تجمع و عمومی هستند، که باید کنترل و در صورت نیاز تعطیل شوند.

دکتر صمدی با اشاره به اینکه در سطح کل کشور تا به امروز 95 نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده است  گفت: از این تعداد 27 نفر بهبود یافته که امید بخش است  ولی باید توجه داشت که برای مبارزه با این ویروس تلاش همگانی هم لازم است .

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه اظهار داشت:  با توجه به وضعیت پیش آمده در این برهه زمانی ارتباط با اصحاب رسانه و اطلاع رسانی از آخرین وضعیت ویروس می تواند کمک بیشتری در مبارزه با این ویروس باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه خواستار اطلاع رسانی اطلاعیه های وزارت بهداشت که به صورت رسمی اعلام شده است صورت گیرد تا مردم به صورت دقیق از آخرین وضعیت مبارزه با این ویروس باشند.

در ادامه نمایندگان شبکه بهداشت و درمان شوط و پلدشت در مورد عملکرد خود در راستای مبارزه با این ویروس اعلام داشتند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

وی درباره روش‌های انتقال ویروس کرونا گفت: انتقال این ویروس از انسان به انسان شبیه بیماری آنفولانزا از طریق سرفه و عطسه است و موارد انتقال انسان به انسان به این نحو است که فرد سالم به مدت طولانی در کنار فرد مبتلا باشد و از طریق سرفه و عطسه فرد مبتلایی که بر روی سطوح باقی مانده باشد، مبتلا شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین