پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تدابیر موفق سازمان منطقه آزاد ماکو و مدافعان سلامت منطقه برای مهار شیوع کرونا

با تدبیر، مشارکت و تصمیم گیری مشارکتی سازمان منطقه آزاد و فرمانداران و روسای شبکه بهداشت و درمان سه شهرستان واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو و البته نقش آفرینی مردم فهیم منطقه شاهد مدیریت و مقابله با شیوع ابتلا به کرونا در این منطقه هستیم.
تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان منطقه درحالیکه شاهد عبور و بازگشت روزانه صدها نفر از هموطنان مقیم خارج از کشور از این منطقه هستیم، حاکیست که این منطقه در سطح استان آذربایجان غربی در بهترین موقعیت کنترلی این بحران قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، اختصاص اعتبارات چشمگیر در عرصه سلامت توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونا ، خرید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته پزشکی اعم از سی تی اسکن، سونوگرافی و ده ها تجهیزات پزشکی دیگر در راستای تشخیص و کنترل این بیماری برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی سطح منطقه منجر شده است تا این منطقه با ۳۶ مورد ابتلا تا به امروز (۱۷ مورد ماکو، ۶ مورد پلدشت و ۱۳ مورد شوط) امروز در انتهای جدول آمار شیوع بیماری در سطح استان قرار گیرد و  آمار بهبود یافتگان منطقه آزاد ماکو (۱۵ مورد شهرستان ماکو، ۶ مورد شهرستان پلدشت و ۱۰ مورد شهرستان شوط) در رتبه های اول استان است.

همچنین تمهیدات و سیاست گذاری صحیح سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای آغاز بحران بیماری کروناویروس و آمادگی مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت، عاملی جهت مدیریت بهینه و جلوگیری از شیوه بیماری بوده به گونه ای که به گفته مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو تا به امروز ۹۸ درصد مردم منطقه در برابر ویروس کرونا غربالگری شده اند.

دکتر یادگاری با اشاره به اینکه یافتن نحوه انتقال در شکسته شدن زنجیره انتقال تاثیر بسیاری دارد گفت: باید مکان‌هایی کالا‌های سلامت محور تولید میکنند قبل از اقدام به پخش کالا‌ها مورد آزمایش قرار گیرند تا از صحت و سلامت این کالا اطمینان حاصل شود چرا که با ابتلای تولید کننده کل تولیدات نیز ناقل این ویروس خواهند بود .

همچنین در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به‌همراه فرماندار شهرستان ماکو و رئیس شبکه بهداشت و درمان از محل دائمی نمایشگاه‌های منطقه آزاد ، سالن ورزشی دانشگاه پیام نور و ساختمان قدیمی کلینیک تخصصی قدس ماکو در خصوص پیشگیری و درمان بیماری کرونا در آینده نیز برنامه ریزی شد.

در این بازدید مقرر گردید؛ ساختمان قدیم کلینیک تخصصی قدس ماکو بعنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا، با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو تجهیز و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

با قول مساعد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، در صورت نیاز محل نمایشگاه بین المللی ماکو بعنوان محل نقاهتگاه، مورد استفاده شورای هماهنگی و شبکه بهداشت و درمان ماکو قرار می گیرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین