پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رفع مشکلات بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو

مدير شهر سازي و اطلاعات جغرافيايي سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: محدوده بافت تاریخی شهر ماکو با توجه به ایرادات اولیه و جدی در تعیین محدوده ، دارای مشکلات اساسی است که ادامه این روند در بلندمدت، منجر به از بین رفتن بافت تاریخی اصلی خواهد شد لذا با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و طی نامه به مسئولین وزارت میراث فرهنگی در جهت تعیین تکلیف و بازتدبیری پیگیری های لازم صورت گرفته است.

آرش صادقیان در گفت وگو با پایگاه خبری روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به اینکه در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو با همراهی شهرداری و شورای شهر ماکو بررسي فوري مسائل بافت را در دستور کار قرار داده است افزود: بخش هایی از محدوده بافت تاریخی ۱۳۴ هکتاری شهر ماکو، فی نفسه فاقد ارزش میراثی و تاریخی ویژه اند و بیشتر به عنوان بافت فرسوده و در برخی نقاط به صورت مخروبه مطرح می باشند.

وی اظهارداشت: از این جهت مشکلات متعددی برای مدیریت شهری بدلیل عدم امکان ارائه خدمات با توجه به بافت بسیار متراکم و معابر بسیار تنگ و باریک ایجاد نموده است وطبق ضوابط و قوانین بافت تاریخی، امکان تعریض آنها وجود ندارد.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی ادامه داد: براساس آنچه ذکر شد درحال حاضر ضوابط ساخت و ساز در این بافت به جهت تاریخی اعلام شدن آن به نحویست که موجب نارضایتی مستمر مردم و بالمآل عدم همکاری آنها شده و موجب افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی نیز شده است. بیم آن می رود آن بخش های واقعی برخوردار از ارزش تاریخی نیز تحت تاثیر سلبی از شرایط حاضر واقع شود.

وی درپایان ضمن اشاره به پیگیری وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي کشور طی نامه های متعددی، تاکید کرد: ضروریست در خصوص تعیین تکلیف موارد فوق ، سازمان میراث فرهنگی اقدامات جدی و سریع انجام دهد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین