پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

صدور مجوز سرمایه گذاری برای چهار طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۷۶ میلیارد ریال در سال ۹۸

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: درسال رونق تولید، برای چهار طرح با حجم سرمایه گذاری ۳۷۶میلیارد ریالی در حوزه های اقامتی ( هتل و اقامتگاه بوم گردی ) و مجموعه تفریحی و پذیرایی مجوز سرمایه گذاری صادر شده است.

مهدی عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: همچنین سال گذشته، برای ادامه مرمت کاخ موزه باغچه جوق مبلغ چهل میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، که روند مرمت این کاخ طی سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار است.

عبدالله زاده در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان شوط نیز به لحاظ وجود آبگرم طبیعی پروژه مجتمع توریستی و آبدرمانی این آبگرم در حال تکمیل است،گفت: هم اکنون این پروژه از پیشرفت ۹۵درصدی برخوردار است.

به گفته مدیرتوسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی مجموعه تفریحی – ورزشی سایت کارتینگ و باگی در محور گردشگری روستای “گجوت” با سرمایه گذاری ۱۲۰میلیارد ریال آغاز شده است.

” عبدالله زاده” اضافه کرد: جهت تسهیل در صدور فرآیند پروانه بهره برداری برای فعالین این حوزه در منطقه و جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه های اجرایی یکپارچه سازی برای صدور مجوزهای لازم صورت گرفت.

وی همچنین از تشکیل انجمن حرفه ای هتل داران و مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این انجمن ساماندهی و نظامند شدن فعالیت های مراکز اقامتی سطح منطقه در راستای حفظ منافع مشروع و قانونی آن‌ها و بستر سازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیردولتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری در منطقه و ارتقای سطح کیفیت خدمات این مراکزاست.

وی به دیگر برنامه‌های اجرایی و فعالیت حوزه گردشگری سازمان در طول سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت درنمایشگاه بین المللی گردشگری جمهوری آذربایجان ( باکو )، با هدف معرفی پتانسیل های منطقه آزاد ماکو از اقدامات مهم این حوزه در سال گذشته بود.

وی طراحی و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی جهت معرفی پتانسیل های گردشگری منطقه، راه اندازی تورهای گردشگری رایگان ماکوگردی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان تاسیسات گردشگری از دیگر اقدامات بخش گردشگری سازمان عنوان کرد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان همچنین از درختکاری تفرجگاه ارس را با مشارکت فرمانداری پلدشت، شورا و بهره بردار تفرجگاه ارس اشاره کرد و گفت: با توسعه فضای سبز در این تفرجگاه ارس زیبایی‌های این منطقه برای جذب گردشگر دو چندان خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرهای ماکو، شوط و پلدشت می باشد که با کشورهای آذربایجان ( جمهوری خود مختار نخجوان و ترکیه هم مرز است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین