پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به مناسبت عید سعید فطر

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پیامی که در پیج اینستاگرام خود منتشر کرد عید سعید فطر را بر مردم متدین و روزه دار منطقه آزاد ماکو تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

عيد سعید فطر، عيد بزرگ خودسازي و جهاد با نفس، عيد سربلندي در ضيافت الهي را به همه مسلمانان بویژه خواهران و برادران هم منطقه ای و همکاران تلاشگرم در عرصه‌هاي مختلف خدمت‌رساني در بخشهای مختلف بخصوص مجاهدان عرصه سلامت تبريک و تهنیت عرض می کنم.
بي‌شک اين روز بزرگ، برگزيده روزي است که خداوند آن را از ميان ديگر روزها، ويژه قدرداني از بندگان خويش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در حضرت او گرد آيند و بر خوان کرم او بنشينند، ادب بندگي به جاي آرند، چشم اميد به درگاه او دوزند و از خطاهاي خويش پوزش خواهند.

عيد فطر، روز جشن رهايي از گناهان و اميدواري به رحمت بيکران او و سپاس و شکر بر هدايت الهي است.

عيد بازگشت به فطرت پاک خدايي انسان با تزکيه کامل درون، پيروزي در جهاد اکبر و خلق شدن دوباره‌ايست که مي‌تواند سرفصل زندگي جديدي باشد. انسان روزه‌داري که يک ماه صيانت نفس و کسب قرب الهي کرده، در پايان آزموني سخت اما دلپذير، مي‌رود تا آنگونه زيستني را در پيش گيرد که در آن پيوندي مستحکم با رب‌العالمين، جايگزين همه پيوندها و تعلقات ديگر شود.

ماه رمضان و روزه آن تمرين تقوا و نشانه دل کندن از تعلقات دنيوي و شوق انفاق و گذشت و حلاوت تلاوت، شب‌زنده‌داري و قدر دانستن ليله‌القدر است.

وقتي در مکتب ما عيد روزي است که در آن روزي گناه نکرده‌ايم، پس به يقين عيد يک ماه عبادت و اطاعت و دوري از گناه، عيد اکبر است.

عيد بهره‌مندي از فيوضات شب قدر و ليالي انتظار. عيد آمرزش گناهان و عيد سوختن هيزم معاصي در تن و جان در آميخته با پيرايه‌هاي ظاهري زندگي مادي است.

پس خداي را به کبريا و عظمت وجود و جبروت و مغفرت و عفو و رحمت مي‌ستاييم و او را به حق اين روز بزرگ که براي پيامبرش اندوخته‌يي گرانبها و افتخار و بزرگي و افزوني است، سوگند مي‌دهيم که همه ما را در همه خوبي‌هاي محمد و آل محمد داخل کند و از همه بدي‌هايي که آنان را از آن بري ساخته، بيرون آورد و بهترين خواسته بندگان شايسته را به ما عطا فرمايد.

در نماز عيد با زير آسمان رفتن، زير سايه خدا رفتن را قصد کنيم و از فرش به خاک رفتن را نماد عبور از تکبر به تواضع بشماريم و رساتر از هميشه تکبير بگوييم تا نشان سرزندگي و ترک غفلت‌ها و دلبستگي‌هايمان باشد. ان‌شا‌ء‌الله.
محمدرضا عبدالرحيمي

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین