پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروژه آبگرم شوط با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه آبگرم سرپوشیده شهرستان شوط با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

فرزاد بازیار در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو اظهار داشت: این پروژه با زيربنای ۲ هزار ۶۹۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع به عنوان طرح توسعه اماکن تفریحی موجود شهر شوط همجوار با چشمه های آبگرم شوط در حال اجرا است.

وی در تشریح این پروژه گفت: طبقه همکف شامل 2 واحد حوضچه های آبگرم در 2 واحد مجزا با گنجایش 20 نفر در هر حوضچه و بر روی چشمه ها به مساحت 840 مترمربع و شامل اداری و رفاهی متشکل از اتاق مدیریت ،بوفه،پکیج و انباری، حمام،رختکن ، سونا و سرويسهای بهداشتی می باشد.

بازیار خاطرنشان کرد: این پروژه در در راستای جذب گردشگر سلامت اجرا می شود که می‌تواند به عنوان یک منبع جذب توریست درمانی و سلامت ایفای نقش کند، این چشمه به دلیل دارا بودن خواص درمانی، بسیار مورد توجه و استقبال مردمان این منطقه و سایر مناطق کشور قرار گرفته است.

شایان ذکر است:‌ مظهر اصلی چشمه را یک حوضچه طبیعی به شکل نامنظم تشکیل می دهد که در اثر رسوب گذاری آب آن حوضچه هاي طبيعي و جالبي را به وجود آورده است كه که در حال حاضر روي حوضچه ها استخرهایی ساخته شده است و آب گازدار به طور دائمي جوشان و جريان دارد، چشمه آبگرم شهرستان شوط در محیطی دلپذیر و مفرح در حاشیه شهر شوط واقع شده است.

از خواص درمانی آن بيشتر برای درمان ناراحتی های پادرد و نيز به ‌صورت استحمام برای تسکین درد مفاصل استفاده می‌شود، آب گازدار از قسمت غربی حوضچه از زمین بیرون می آید و از مجرایی که در جنوب غربی حوضچه قرار دارد خارج می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین