پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اتمام سامانه آب و فاضلاب ماکو به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: برای اتمام پروژه تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر ماکو به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا رضوی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: بخش آب شرب شهر ماکو و شوط مجهز به تصفیه‌خانه آب شماره یک و ۲ است که برای ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه شماره ۲ نیاز به خط انتقالی است تا آب خام را از تصفیه‌خانه شماره یک به ۲ برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای خط دوم انتقال آب خام آبگیر به تصفیه خانه شماره ۲ به ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: با اجرای این پروژه به طول ۸.۵ کیلومتر، ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی در این تصفیه‌خانه از ۲۱۰ لیتر بر ثانیه به ۴۲۰ لیتر برثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اضافه کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در ورودی کمربندی بازرگان در مجاورت روستای “هندور” به ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری نیاز دارد، تا پساب جمع‌آوری شده از شبکه فاضلاب به تصفیه‌خانه انتقال یابد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی تصفیه‌خانه شهر ماکو خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه به ۳۸۰ میلیارد ریال و همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رضوی با اشاره به این ‌که در سال گذشته برای طرح تصفیه‌خانه ماکو ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی مصوب شد که تخصیص آن صفر بود و محقق نشد گفت: با این اعتبارات تک رقمی این پروژه به اتمام نمی‌رسد و نیاز است اعتبار ویژه دولتی با همراهی و مشارکت دیگر نهادها تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: در بخش روستایی نیز از محل صندوق توسعه روستایی، پروژه ۲۲روستای شهرستان پلدشت در حال اجرا است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرغامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: برای اجرای خط، ایستگاه پمپاژ این پروژه نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است که اگر تا آخر تیرماه وارد مدار بهره‌برداری شود، مشکل آب شرب این روستاها مرتفع خواهد شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین