پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

صدور و تمدید ۱۰۰ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ فقره مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه صادر و تمدید شده است.

علی قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به وضعیت موجود کرونایی در کشور و رکود فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: این تعداد مجوز در مدت مشابه سال قبل ۲ برابر بود.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تجمع‌های غیر ضرور، مجوزهای فعالیت اقتصادی در سیستم به طور اتوماتیک تا ۱۵ خرداد تمدید شده بود و طی پیشنهاد به هیات مدیره سازمان هزینه مجوز چهار ماه اسفند ۹۸ و فروردین، اردیبهشت و خرداد سال‌جاری با توجه به عدم فعالیت و متضرر شدن فعالان اقتصادی به عنوان تخفیف لحاظ شده و اخذ نمی‌شود.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: همچنین مقررشد که برای صدور و تمدید پروانه‌های کسب ایثارگری، در دوران کرونا استعلام ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و گواهی گذراندن احکام کسب و کار نیز به بعد از ریشه‌کن شدن کرونا موکول شود.

به گفته وی از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو، حدود ۲ هزار مجوز در این منطقه برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی صادر شده است.

مساحت منطقه آزاد ماکو حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌ آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین