پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تمدید زمان ثبت نام تسهیلات کرونا در منطقه آزاد ماکو

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو از تمدید زمان ثبت نام تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای آسیب دیده فعال در رسته های مشمول وام کرونا خبر داد.

محمد آذرپناه روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: با توجه به اتمام زمان مقرر برای ثبت نام تسهیلات و عدم پیشرفت مناسب برنامه، سقف زمانی ثبت نام در سامانه کارا توسط متقاضیان تا پایان تیرماه تمدید شده است و مهلت پرداخت تسهیلات از سوی بانکها هم تا پایان مرداد ماه در نظر گرفته شده است.

محمد آذرپناه با اشاره به اینکه زمان آغاز بازپرداخت تسهیلات نیز از ابتدای آبانماه سال جاری می باشد که طی ۲۴ قسط بازپرداخت خواهد شد افزود: میزان تسهیلات قابل پرداخت با سود ۱۲ درصد بر اساس لیست شاغلین بیمه شده می باشد که بصورت تک مرحله ای و به ازای هر شاغل بیمه شده موجود به ترتیب برای کسب و کارهای خویش فرمایی و تک نفره ۶ میلیون تومان، برای کسب و کارهای دارای کارفرما و کارگر به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان و برای کسب و کارهایی که حسب دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده بودند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت نام و برخورداری از تسهیلات مربوط به مقابله با آثار اقتصادی کرونا در کسب و کارهای مشمول بسیار ساده تر و کوتاهتر از انواع تسهیلات بانکی دیگر است تصریح کرد:  در اجرای این برنامه دولت تلاش کرده از ظرفیت فناری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و دولت الکترونیک به نحو مطلوبی استفاده کند، لذا مراحل مربوط به مراجعات مردمی، تشکیل پرونده، بررسی درخواستها و پرداخت تسهیلات به طور قابل توجهی هم کاهش یافته و هم سرعت گرفته است.

شایان ذکر است:  نحوه اقدام متقاضیان در پنج یا شش قدم به شرح زیر می باشد که عمده آنها بصورت غیر حضوری و الکترونیکی است.

۱- صاحبان کسب و کار مشمول تسهیلات ( کسب و کارهای واقع در رسته های اولویت دار اعلام شده) در سامانه کارا ثبت نام کرده و بانک مورد نظر خود را ثبت می کنند.

۲- در مرحله دوم دستگاه اجرایی که مجوز فعالیت را صادر کرده است درخواست را بررسی کرده و در صورت فعال بودن واحد آن را تایید می کند.

۳- در مرحله سوم درخواست ها بصورت الکترونیکی در کارتابل بانک ( مدیریت استانی) قرار می گیرد، و مدیریت استانی بانک درخواستها را بین شعب شهرستانی توزیع می کند و نتیجه از طریق سامانه کارا به متقاضی اطلاع داده می شود.

۴- متقاضی با حضور در شعبه نسبت به تکمیل پرونده و ارائه ضمانتها و … اقدام می کند.

۵- تسهیلات مورد نظر به حساب متقاضی واریز می شود.

این چند مرحله کل فرایند درخواست تا دریافت وام کرونا از سوی مشمولین است. البته ممکن است بخشی از اطلاعات متقاضیان با سوابق آنها نزد شعبه تامین اجتماعی همخوان نباشد و سامانه کارا پیام عدم پذیرش دهد که در این صورت بایستی قبل از ثبت نام با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی اطلاعات خود را اصلاح کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین