پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح مروج سلامت در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امسال برای اجرای طرح مروج سلامت در مدارس این منطقه ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای سازمان هزینه می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی در بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ائمه جمعه شهرستان های ماکو و شوط ،‌ روئسای آموزش و پرورش ماکو، شوط و پلدشت و معاون مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه آموزش و پروش در تعلیم دانش آموزان در شرایط بحرانی کرونا گفت: آموزش و پرورش و تربیت فرزندان بنياد اصلي حركت جوامع در مسير پيشرفت و توسعه يافتگي و کارآمدی حاکمیت می باشد و باید در مسیر بهبود آموزش و پرورش بیش از پیش توجه داشت.

وی سرمایه انسانی را از مهمترین سرمایه های کشور بر شمرد و افزود: یکی از مهمترین رسالت ها و مسئولیت های سازمان منطقه آزاد ماکو توجه به سرمایه انسانی به عنوان کانون اصلی توسعه منطقه است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه مدارس و نظام آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو به عنوان الگو در سطح ملی و استانی معرفی شود ادامه داد: برای رسیدن به این مهم و حکمرانی مطلوب اسلامی، باید توسعه زیرساختی، سخت افزاری و مهمتر از آن توسعه محتوا و نرم افزاری را بیشتر مد نظر قرار داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه باید تمام تلاش آموزش و پرورش در وحله اول تربیت شهروند مسئولیت پذیر و انسان های پرسشگر باشد اضافه کرد: در سند تحول آموزش و پرورش، توصیه های دینی و علمی مد نظر قرار گرفته ولی عملیاتی کردن آن نیاز به عزم جدی متولیان آموزش و پرورش دارد.

عبدالرحیمی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان از جمله دغدغه های مهم مدیران منطقه بر شمرد و تصریح کرد: در سال جاری سه باب مدرسه جدید در روستاهای آداغان، قیرکندی و شهر یولاگلدی با اختصاص اعتبار بیش از دوازده میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شد .

امام جمعه ماکو نیز در این جلسه به موضوع عدالت و توزیع منابع به صورت عادلانه تاکید کرد و گفت:‌  هر چیزی اگر در جایگاه خود قرار گیرد، عدالت است و اگر منابع در جایگاه خود قرار نگیرند، منجر به ظلم و فساد می‌شود.

حجت الاسلام محمد هاشمی ادامه داد: عدالت واقعی در سایه قانون می‌تواند محقق شود و انتظار داریم توزیع منابع در موضوعات فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی به صورت عادلانه تقسیم شود.

در ادامه این جلسه گزارش مدیریت های آموزش و پرورش سه شهرستان،  بررسی درخواست‌های دریافتی در خصوص صدور مجوز تبدیل به احسن فضاهای آموزشی مازاد مدیریت های آموزش و پرورش سه گانه،  صدور مجوز تغییر کاربری فضاهای آموزشی دارای موقعیت تجاری مدیریت های آموزش و پرورش سه گانه از طریق کمیسیون ماده ۸ سازمان منطقه آزاد ماکو، راهکارهای ملزم کردن بانک ها و کارخانجات منطقه به پرداخت ۲ درصد عوارض و درآمدها به آموزش وپرورش و تصویب دستورالعمل مالی مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرهای ماکو، شوط و پلدشت می باشد که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین