پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر منطقه آزاد ماکو به منظور توسعه کسب و کارهای فرهنگی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ پروژه گذر فرهنگ و هنر منطقه آزاد ماکو با هدف توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری ،‌ ایمن سازی فضاهای سبز و تفریحی، توسعه صنایع خلاق و افزایش نشاط اجتماعی در پارک شادی ماکو راه اندازی می شود.

مهدی خلف خانی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این این طرح براساس تفاهم‌نامه‌ همکاری میان سازمان منطقه آزاد ماکو و شهر ماکو اجرا می شود افزود: برای فاز اول اجرای این گذر فرهنگ و هنر ، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو پیش بینی شده است.

او گسترش فعالیت‌های عمومی فرهنگی و رونق گردشگری در منطقه آزاد ماکو را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: ماکو به عنوان منطقه ای با هویت تاریخی چند هزار ساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می‌توان با برنامه ریزی در زمینه کالبدی و نرم افزاری از ظرفیت آن‌ها برای بیان مفاهیم فرهنگی و هنری بهره جست.

خلف خانی یادآور شد: حمایت از کسب و کارهای هنری و فرهنگی، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری، رونق صنایع خلاق، حمایت سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح یاد شده است.

معاون فرهنگی،‌هنری و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شهرداری ماکو نیز متعهد به تامین روشنایی و ساماندهی فضای سبز محل اجرای این پروژه شده که در قالب امضای تفاهم نامه بزودی اجرا می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین