پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دولت ۳۰ درصد از دستمزد شاغلین جدید منطقه آزاد ماکو را پرداخت می کند

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو از پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان در قبال به کارگیری جوانان شغل اولی‌ خبرداد و گفت: به منظور فراهم آوردن امکان ورود جوانان بیکار به بازار کار، ۳۰ درصد مزد شغل اولی‌ها در منطقه آزاد ماکو برای مدت یک سال توسط دولت پرداخت می‌شود و عملا این طرح از ابتدای مهرماه سالجاری شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمد آذرپناه افزود: این اقدام در راستای تقویت دانش بنیانی کسب و کارهای فعال در بخش تعاونی و خصوصی اجرا می شود که از سال گذشته در هشت استان شروع شده و امسال در ۱۶ استان اجرا می شود.

محمد آذرپناه که خودش بنیان گذار طرح یارانه دستمزد در سطح کشور است اعلام کرد:  قرار بود این طرح در سال جاری برای ۶۰ هزار نفر اجرا شود اما به دلیل پاره ای محدودیتهای مالی در کل کشور برای ۲۶ هزار نفر و استان آذربایجان غربی برای ۱۲۶۰ نفر در نظر گرفته شده که با توجه به عملکرد کارگاههای منطقه آزاد ماکو امکان افزایش سهم استان و منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شغل اولی‌هایی که توسط کارفرمایان جذب می‌شوند بایستی در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال،‌ دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا باشند.

مدیرکار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه اولویت پرداخت یارانه نقدی با مشاغل آسیب دیده از کروناست افزود: سال قبل در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال دستورالعمل پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم‌برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن کارگاهها از این وضعیت همه شهرستانهای استانهای مشمول می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند. منابع مالی این طرح نیز از محل منابع پیش‌بینی شده برای اشتغال در قانون بودجه سنواتی تامین شده است.

به گفته محمدآذرپناه بر این اساس سیاست‌های اشتغالی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور گشایش فضای اشتغال برای جوانان دنبال می‌کند بنگاههای دولتی و وابسته به بخش عمومی مشمول طرح نمی باشند و یارانه دستمزد صرفا به بنگاههای تعاونی و خصوصی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد یافتن شغل برای اولین بار در اکثر اوقات برای جوانان سخت‌تر از یافتن شغل برای بار دوم یا سوم است. فردی که برای اولین بار می خواهد وارد بازار کار شود با مشکلات ک محدودیتهتی بیشتری روبرو می شود که یکی از مهمترین آنها نداشتن سابقه کار است. از این حیث یارانه دستمزد می‌تواند دروازه ورود جوانان شغل اولی به بازار کار باشد.

مدیرکار و خدمات اشتغال با تاکید بر اجرای این طرح در شرایط کنونی اظهارداشت: اجرای این طرح می‌تواندبیکاری جوانان مشمول یارانه دستمزد را کاهش دهد و باید عنوان کرد که شاغلانی که به این شکل شغلی یافته‌اند، در شرایط کرونایی کمتر از دیگران در معرض تعدیل نیرو و بیکاری مجدد قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: کارگاه ها و بنگاه اقتصادی جدید که به تازگی اقدام به جذب نیرو کرده اند نیز می توانند بابت ۵۰ درصد از تمام نیروی های جذب شده خود مشمول یارانه دستمزد شده و ۳۰ درصد حداقل دستمزد را از دولت دریافت کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

یک پاسخ به «دولت ۳۰ درصد از دستمزد شاغلین جدید منطقه آزاد ماکو را پرداخت می کند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین