پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نظام مندسازي توسعه تجارت در منطقه آزاد ماکو/ صدور بیش از 30 کارت بازرگانی

مدیر بازرگانی منطقه ازاد ماکو گفت: با تغییر رویه سیاست صدور و تمدید کارت بازرگانی، اعتبارسنجی و رتبه بندی بازرگانان منطقه، بیش از 30 کارت بازرگانی از ابتدای سال تاکنون صادر و تمدید شده است.

علی قنبری در گفتگو با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این کارت ها باهمکاری وزارت صمت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه صادر شده است تا فعالان اقتصادی بتوانند در کل مناطق آزاد و سایر گمرکات کشور به امر صادرات و واردات فعالیت داشته باشند.

وی گفت: پس از الزام ثبت سفارش برای کالاهای وارده و صادره مناطق آزاد، بررسی پیش فاکتورها در سامانه بازرگانان مناطق آزاد بر عهده مدیریت بازرگانی بوده است که نهایت تلاش برای تسریع در فرآیند و دقت در ثبت سفارش ها سر لوحه کار این مدیریت قرار گرفته است.

قنبری با بیان اینکه در این راستا تعداد بیش از 150 پرونده در حوزه کالای همراه مسافر، مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بررسی شده است ادامه داد: به منظور تایید فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان مستقر در محدوده منطقه نیز درخواست های کد شیما از طریق سامانه مذکور مورد بررسی و اعلام نظر قرار گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در حوزه ثبت شرکت ها و مالکیت های معنوی نیز جمعا تعداد 96 شرکت در حوزه های بازرگانی، خدماتي، صنعتي-توليدي و معدنی، فرهنگ -هنری ،اجتماعی، گردشگري، کشاورزی–دامداری و عمرانی–پيمانكاري به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که منطقه آزاد ماکو از لحاظ سرعت و دقت انجام این فرآیند برابر آمار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در رتبه سوم بین مناطق آزاد 7 گانه قرار دارد که این رتبه با توجه به حجم پرونده های ورودی این منطقه بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

شایان ذکر است که در منطقه آزاد ماکو سه اتاق اصناف که هر کدام دارای 9 اتحادیه صنفی می باشند در حوزه تسهیل و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی مشغول به فعالیت می باشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین