پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آمادگی سازمان منطقه آزاد برای مشارکت در حذف و جایگزینی کلیه مدارس کانکسی روستاهای منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت در تامین مالی ۵۰ درصدی به منظور حذف مدارس کانکسی منطقه و احداث مدارس جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در متن نامه محمدرضا عبدالرحیمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: حذف مدارس كانکسي در سطح كشور طي سالهاي اخير از جمله سياست هاي كلان نظام توسعه ملي بوده و ضروریست تبدیل و بهبود شرایط تعداد اندک باقيمانده از این نوع مدارس، با قيد اهميت و فوریت در تمام مناطق كشور از جمله خط شمال استان آذربایجهان غربي در دستور كار اجرایي قرار گيرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال غرب كشور و خاصه شمال استان آذربایجان غربي كه منطقه آزاد ماكو شامل شهرستان هاي ماكو، شوط وپلدشت درآن قرار گرفته است، منطقه اي كوهستاني و سردسير مي باشد افزوده است: كاستي ها و ضعف هاي زیرساختي درحوزه آموزش ازجمله كانکسي بودن بخشي ازمدارس ابتدایي در 28 روستاي منطقه چالشي جدي درمسير اجراي موثر برنامه هاي آموزشي پایه و تربيت نسل آینده ساز كشور محسوب مي شود.

وی در این نامه ادامه داده است: امروز تدبير در برابر این چالش به اولویت و مطالبات جدي و به حق مردم و سازمان هاي این حوزه تبدیل شده است.

عبدالرحیمی خاطرنشان کرده است : اینک سازمان منطقه آزاد ماكو با این باور كه سنگ بناي توسعه كشور، آموزش و پرورش روزآمد و برخوردار از سخت افزارها و نرم افزارهاي استاندارد مي باشد و در ادامه اقدامات خود در راستاي توسعه، بهسازي و استانداردسازي فضاهای آموزشي منطقه كه طي سال هاي اخير شروع شده و هم اكنون نيز در حال انجام است، آمادگی خود را براي همکاري مشترک و عملياتي سازي برنام هاي مشاركتي براي حذف مدارس كانکسي منطقه در یک بازه زماني دو ساله و تامين پنجاه درصدي هزینه هاي احداث مدارس جایگزین اعلام مي نماید.

عبدالرحیمی از وزیر آموزش و پرورش خواسته است: در صورت موافقت خواهشمند است، دستور فرمایند سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور نيز با تأمين 50 درصدي هزینه هاي مربوط در قالب تفاهم نامه همکاري مشترک اقدام لازم در این خصوص معمول نماید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین