پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ساماندهی قنات های شهرستان شوط نیازمند کار حرفه ای است

فرماندار شوط با تاکید براینکه ۶۰ درصد نیاز آبی از قنات تامین می شود گفت: قنات ها به عنوان میراث چندین ساله شناخته شده اند و ساماندهی قنات های شهرستان شوط نیازمند کار حرفه ای است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو حسن عبدالهی امروز ۱۵ دی ماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی که با رئیس سازمان امور اراضی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشاورزی منطقه ترتیب یافت،افزود:‌ قنات‌های احداث شده در این شهرستان برخی قدمت چند دهه دارند و سال‌ها برای آبیاری اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه قنات‌ها در طول حیات کشاورزی این منطقه نقش قابل‌توجهی ایفا کرده‌اند ادامه داد: نیاز آبی شهرستان ۱۰۵ میلیون متر مکعب  است و ۶۵ میلیون متر مکعب از این نیاز از ۱۳۱ رشته قنات تامین می شود.

عبدالهی افزود: ۳۶ هزار هکتار اراضی دیمی و آبی در شوط وجود دارد که ۱۳ هزار هکتار از این اراضی در پایاب سد ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید کمک کند تا صنایع تبدیلی و بسته بندی در این شهرستان رونق گیرد، افزود: در سایه وجود ۷۰۰۰ هکتار اراضی ملی در شوط، سرمایه گذاری خوبی در این منطقه صورت گرفته است.

فرماندار شوط از عدم استقبال بیمه کشاورزان در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای کشاورزان نه تنها جنبه حمایتی ندارد بلکه نتوانسته دردی را درمان کند.

عبدالهی با اشاره به اینکه سد اینجه در شوط ۵۰۰ متر مربع قدرت ذخیره آبی دارد، افزود: این سد به حال خود را رها شده و  برای ذخیره آب هیچگونه کاری در آن انجام نشده است.

فرماندار شوط با بیان اینکه کارهای مطالعاتی سد شوط انجام شده که در جلوگیری از سیل و آبیاری صحیح اراضی در این شهرستان تاثیر گذار خواهد بود،افزود: این سد قدرت ذخیره ۱۵ میلیون متر مکعب را  دارد که امید داریم هرچه سریعتر به مرحله اجرا گذاشته شود

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین