پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فراخوان پلمپ دفاتر تجاری سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد ماکو

اطلاعیه مهم 

به اطلاع کلیه فعالین اقتصادی اعم از حقوقی و حقیقی ثبت شده در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان منطقه آزاد ماکو می رساند با ملحوظ داشتن موارد مهم زیر جهت پلمپ دفاتر سال 1400 به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان منطقه آزاد ماکو مراجعه نمایید.

  • پلمب دفاتر تجاری سال 1400 منوط به ارائه مجوزات ماخوذه از سازمان در موضوع مربوطه به منظور احراز فعالیت شخص است .
  • یکی از شرایط اصلی برخورداری از معافیت مالیاتی، پلمب دفاترتجاری قبل از شروع سال مالی است. لذا کلیه تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی و کلیه اشخاصی که قصد آغاز یا ادامه فعالیت در سال 1400 دارند، باید در فرصت باقی مانده از سال 1399 (قبل از شروع سال مالی) برای پلمب دفاتر اقدام نمایند .
  • برای انجام تشریفات اداری پلمب دفاتر تجاری سال 1400 حضور یکی از اعضاء هیئت مدیره یا نماینده و یا وکیل قانونی شرکت الزامی است. معرفی نامه فرد نماینده می بایست در سربرگ شرکت تنظیم و توسط صاحبان امضاء مجاز امضاء و به مهر شرکت ممهور گردد. وکالتنامه وکیل باید در قالب سند رسمی (محضری)، معتبر، صریح در موضوع و از سوی شخص حقوقی اعطاء شده باشد .
  • هزینه فروش دفاتر(کل و روزنامه) 400.000 ریال و حق الثبت پلمب دفاتر 2.000.000 ریال می باشد که در محل اداره ثبت شرکت ها و با دستگاه کارتخوان قابل پرداخت است . دفاتر فروشی موجود حاوی 39 صفحه است، در صورت نیاز به دفاتر بزرگتر، قبلاً نسبت به تهیه آن از کتابفروشی های سطح شهر اقدام نمائید .
  • با توجه به اینکه شروط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی درمناطق آزاد اخذ مجوز فعالیت اقتصادی، ارائه اظهارنامه در موعد مقرر و ارائه دفاتر پلمپ شده به اداره امور مالیاتی می باشد، چنانچه شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت اقتصادی و پلمب دفاتر در مهلت باقی مانده از سال 1399 نگردد ، بعنوان شرکت غیر فعال تلقی شده و شناسه ملی اختصاص یافته به حالت تعلیق در خواهد آمد و هیچ گونه معافیت مالیاتی شامل فعالیت شرکت در منطقه آزاد نخواهد بود .

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین