پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه فرهنگی سنگ بناي توسعه پايدار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه فرهنگی را بنیاد توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگی پیش نیاز توسعه اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره فرهنگی هنری مجازی منطقه آزاد ماکو گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو علاوه بر تمركز بر توسعه فيزيكي زيرساختها و امور زيربنايي منطقه، توسعه فرهنگی منطقه را ضرورتي اساسي براي ارتقاي زيست پذيري منطقه و اعتلاي انسان محور مي داند دارد چرا که انسان محور و دليل توسعه در همه ابعاد آن محسوب مي شود.

وی از هویت تاریخی و فرهنگی منطقه آزاد ماکو به عنوان سرمايه ارزشمندي ياد كرد كه به همراه منابع طبیعی و خدادادی محصولات و جاذبه هاي مهمي برای توسعه گردشگری مي باشند و بیان داشت: میزبانی فعالان اقتصادی و گردشگرپذیری یک منطقه مستلزم توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه مي باشد و در این فرايند هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش ویژه ای دارند.

عبدالرحیمی هنرمندان منطقه را سرمایه های ارزشمند فرهنگی منطقه دانست و تصریح کرد: حضور و مشارکت شما عزیزان در جشنواره های فرهنگی و خلق آثار هنری؛ تشویق و تذكر برای مسئولین منطقه است تا توجه ویژه و بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه زیرساخت ها و توسعه نرم افزاری منطقه شاخص ارتقاي زیست پذیری براي خانواده بزرگ ساكنين منطقه را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از ضرورت تلاش براي برگزاری جشنواره هایی در سطوح استاني، ملی و بین المللی در سال های آینده خبر داد و گفت: با وجود اينكه در شرایط کرونایی برگزاری جشنواره ها و آئین های فرهنگی بصورت حضوری امکان پذیر نبود ولي حضور و استقبال هنرمندان از جشنواره منطقه ای در اين شرايط بسيار قابل تقدیر است.

معاون فرهنگی اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این مراسم گفت: هیات داوران دومین جشنواره فرهنگی و هنری مجازی پس از بررسی ۳۰۶ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۲۸ اثر در رشته های خوشنویسی، شعر، عکس، فیلم کوتاه، قرائت قرآن، کارهای دستی،‌ موسیقی، نقاشی و نمایش انتخاب نمودند که امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین