پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه زیرساختی و ساماندهی فرایندی مرز بازرگان ضروری است

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه مرزها یکی از مصادیق عینی مانع زدایی برای تحقق شعار “ تولید،‌پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” هستند گفت: توسعه زیرساختی و ساماندهی فرایندی مرز بازرگان ضروری است.

محمد جواد هدایتی در جلسه ساماندهی ساختاری و فرامرزی فعالیت های مرز بازرگان که با حضور مدیرعامل و معاونین لجستیک و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو ، مدیران کل گمرک، راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، ناظر کل گمرک استان، مدیرکل گمرک بازرگان و مدیران پایانه و کنترل سوخت بازرگان برگزارشد افزود: مرز استراتژیکی بازرگان به عنوان دروازه اروپا نقش ویژه در صادرات دارد و توجه به توسعه زیرساختی و فرايندی این مرز ضروری است.

وی با اشاره به وسعت ۹۰ هکتاری مرز بازرگان گفت: وسیع بودن این مرز خارج از چهارچوب های متعارف جهانی است و یکی از عوامل توقف کامیون ها همین وسعت زیاد آن است که باید تدابیر لازم صورت گیرد.

هدایتی ساماندهی فرآیندی و عملکردی مرز بازرگان در کنار توسعه زیر ساختی را امری ضروری دانست و اظهارداشت: بیشترین مشکل در مرزهای کشور مربوط به موضوعات فرایندی است.

وی گفت: متوسط تردد کامیون در مرزهای ۲۴ گانه کشور ۲۲۰ کامیون در روز است در حالیکه در یکی از مرزهای کشور ترکیه با گرجستان روزانه ۴۰۰۰ کامیون تردد می کنند.

هدایتی مرزهای زمینی را راه تنفس کشور ارزیابی کرد و بیان داشت: همه دستگاه های اجرایی و مرتبط باید بجای بخشی نگری، دست در دست هم مشکلات این مرز بزرگ را حل کنیم .

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه طرح ساماندهی این مرز سال ها قبل از سوی گمرک ایران مصوب شده بود گفت: این طرح سالیان سال طول کشیده و میزان پیشرفت آن بسیار کم است و گره های ترافیکی موجود ضرورت ساماندهی این مرز را دوچندان کرده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:‌ با کلیات طرح پیشنهادی سازمان منطقه آزاد ماکو برای ساماندهی مرز موافقیم و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

جواد آذربد به اهتمام گمرکات برای تسریع در فرایندهای گمرکی اشاره کرد و افزود: از هر برنامه ای برای کاهش صف کامیون و توقف خودروها و کامیون ها در مرز بازرگان استقبال می کنیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین