پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا سال گذشته به فعالان اقتصادی ماکو پرداخت شد

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سال گذشته برای ۴۳۰ نفر از فعالان اقتصادی این منطقه در تمامی حوزه‌ها ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمد آذرپناه اظهار داشت: با پرداخت این مقدار تسهیلات ۱۲۰ شغل در منطقه آزاد ماکو تثبیت شد.

وی افزود: همچنین جهت حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار برای هزار و ۱۰۰ نفر شغل اولی در ۹۸ کارگاه این منطقه آزاد، یارانه دستمزد به میزان ۳۰ درصد حداقل دستمزد در سال گذشته پرداخت شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: پارسال همچنین ۶ مجوز مراکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی در این منطقه صادر و ۲ انجمن صنفی کارفرمایی نیز فعال سازی شده است.

“آذرپناه” در ادامه با بیان اینکه به بیش از ۶۰۰ پرونده شکایت کارگران منطقه رسیدگی شده است، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو برای ۷۵۴ نفر از کارگران بیکار شده به دلیل کرونا کمک بلاعوض کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در طول سال گذشته به هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران بیکار شده ناشی از کرونا کمک بلاعوض و برای ۴۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط  مقرری بیمه بیکاری برقرار شد.

وی ساماندهی آمار و اطلاعات ۲۵۳ شرکت‌ تعاونی ثبت شده، همچنین صدور و تمدید پروانه کار برای ۱۵۰ نفر از شاغلان تبعه خارجی را از دیگر اقدامات این مدیریت در سال گذشته عنوان کرد.

منطقه آزاد ماکو با بیش از چهار هزار هکتار بزرگترین منطقه آزاد کشور است که شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین