پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو در هر سه ماموريت وزارت صمت يعني توسعه‌ صنعت، معدن و تجارت کشور از ظرفيت هاي بالايي برخوردار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو با دارابودن مرز بازرگان به عنوان بزرگترین گذرگاه مرز زمینی کشور نقش مهمی در توسعه تجارت بین المللی دارد، گفت: این منطقه مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی کشور است كه از ظرفيتهاي بالاي صنعتي و معدني نيز برخوردار است.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران براي توسعه شهركهاي صنعتي منطقه اظهار داشت: ‌فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف فراهم شده که درصورت فراهم شدن شرايط و زيرساختهاي می تواند به مقصد سرمایه گذاری مطمئن بخش خصوصی تبديل شود.

وی ادامه داد: کمتر منطقه ای در کشور همچون منطقه آزاد ماکو با این حجم از ذخایر معدنی موجود است كه بايد حداكثر استفاده از آنها براي تقويت اقتصاد ملي صورت پذيرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته تغییراتی در ریل صادرات و واردات کشور صورت گرفته و محدودیت های مربوط به ارز صادراتی رفع شده است، اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی در صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی و معدنی در کشور نداریم.

رزم حسینی همچنین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شرایط سختی برای بخش‌های صنعتی و معدنی ایران بود، گفت: دولت برای تسهیل و مانع زدایی فعالین حوزه صنعت و تجارت اقدامات خوبی انجام داده است، که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر تجار و صنعتگران شاهد مشکلات کمتری برای فعالین اقتصادی کشور در این حوزه باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در دومین روز سفر خود در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو از بزرگترین گمرک زمینی کشور در این منطقه بازدید کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین