پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

حمايت سازمان منطقه آزاد ماکو از شرکت های دانش بنیان / پردیس پارك علم و فن آوری استان آذربايجان غربي در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو از حضور شرکت های دانش بنیان که در راستای محورهای کسب و کار منطقه فعالیت کنند،‌ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در حاشیه امضای توافق نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو افزود: شرکت های دانش بنیان در پنج کسب و کار محوری منطقه از جمله لجستیک و حمل ونقل، کشاورزی،‌معدن و صنایع معدنی، صنعت و گردشگری می توانند فعالیت های نوآورانه در مسير توليد داشته باشند و این سازمان از تمام شرکت های فناوری و دانش بنیان حمایت می کند.
وی با اشاره به فعالیت دو واحد دانشگاهی در منطقه آزاد ماکو افزود: منطقه آزاد ماکو آماده همکاری و واگذاری زمین برای ایجاد دانشگاه های بین المللی و پردیس دانشگاه های معتبر در این منطقه می باشد.
رئيس پارك علم و فناوري آذربایجان غربی نیز با تقدیر و تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز نوآوری و فناوری از شرکت های دانش بنیان گفت: منطقه آزاد ماکو می تواند با ایجاد پردیس پارك علم و فناوری از انتقال فعالیت شرکت های دانش بنیان به خارج از کشور جلوگیری نماید.

غلامرضا منصورفر با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در منطقه ازاد ماکو می توانند تولید کننده نیز باشند افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فناور در منطقه آزاد ماکو با حمایت‌های این سازمان می توانند با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در توسعه کسب و کارها و افزایش میزان تولید، کیفیت و فروش محصولات و خدمات موفق شوند.

 

***امضای توافق نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین منطقه آزاد ماکو و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

به منظور تدوین پروتکل اجرایی جهت راه¬اندازی مرکز رشد مشترک واحدهای فناور منطقه آزاد ماکو و همکاری در ایجاد پردیس پارک علم و فناوري در این منطقه توافق نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین منطقه آزاد ماکو و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی امضا شد.

این توافقنامه در راستاي مأموريت‌هاي راهبردي توسعه اقتصاد دانش‌بنيان در منطقه آزاد ماكو و اقدام عملي در چارچوب سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري در مسیر توسعه كارآفريني در اين منطقه و به دنبال زمينه‌سازي براي بهره‌‌مندي از مزيت‌هاي جغرافيايي، زيرساختي و قانوني جهت توسعه زيست‌بوم كارآفريني و بهبود فضاي كسب‌‌وكار نوآورانه، به منظور بسترسازی فضاهای حمایت از رشد و توسعه کسب‌وکارهای جوانان و فارغ التحصیلان سازمانی و با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری و نقش‌آفرینی موثر منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو در ارتباط با توسعه و تکمیل زنجیره اکوسیستم دانش‌بنیان در منطقه و استان منعقد گردید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین