پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغازعملیات اجرایی پنج پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  گفت:‌ امروز در راستای تحقق شعار سال يعني تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی، شاهد کلنگ زنی ۴ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی درشهرک صنایع سبک و یک پروژه در شهرک صنایع نیمه سنگین منطقه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی پنج پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی منطقه آزاد ماکو گفت: سرمايه گذاري هاي امروز در زمينه توليدبيو ديزل ( سوخت زيستي)، انواع فوم و اسفنج صنعتي براي صنايع مبل سازي، توليد پودر كربنات كلسيم ، لوازم خانگي و پوشاك مي باشد كه صد درصد توسط بخش خصوصي سرمایه گذاری می شود.

وی حجم سرمایه گذاری های انجام شده را سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه ها برای ۵۴۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

عبدالرحیمی با اشاره به کلنگ زنی پروژه شرکت بسپار فوم بیان داشت: حجم سرمایه گذاری این پروژه ٨٠٠ میلیارد ریال و برای ۵۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه تولید بیو دیزیل، دانش بنیان به عنوان تولید کننده سوخت از روغن های سوخته نیز ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام گرفته است افزود: با بهره برداری از این پروژه برای ۲۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز عملیات اجرایی پروژه شرکت صنعت فرسازان ماکو نیز خبرداد و گفت: این پروژه در ادامه گسترش واحد تولیدی فرسازان که زمانی واردکننده فر بودند و امروز به تولیدکننده داخلی تبدیل شده اند انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود بیان داشت: با بهره برداری از این پروژه برای ۲۰۰ نفر اشتغال انجام می گیرد.

عبدالرحیمی با اشاره به پروژه توسعه شرکت پوشاک گستر برسام نیز گفت:‌ عملیات اجرایی فاز توسعه ای این شرکت نیز با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی در شهرک صنعتی صنایع سبک و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر امروز آغاز شد.

وی به سرمایه گذاری خارجی ۴ میلیون دلاری شرکت آریاورنا در زمینه تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نیز اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی این واحد تولیدی در شهرک صنایع سنگین و با اشتغالزایی ۹۷ نفر امروز آغاز می شود.

عبدالرحیمی اضافه کرد: در شهرک صنایع سبک منطقه در شهریور ماه سال ۹۸ تعداد ۱۲ واحد تولیدی در حال احداث و یا فعالیت بودند که این میزان امروز به ۶۳ واحد ارتقاء پیدا کرده است و عملیات اجرایی توسعه ۶۴ هکتاری شهرک نیز از دوهفته قبل شروع شده است.

وی فلسفه شکل گیری مناطق آزاد را همان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها دانست و گفت: فلسفه تاسیس مناطق آزاد دقیقا مصداق عملی شعار سال می باشد که امروز با تکیه بر درون زایی و استفاده حداکثری از منابع و ظرفیتهای داخلی و برون گرایی و استفاده از ظرفیتها و منابع منطقه ای و بین المللی اقتصاد، مردمی بودن و تمرکز فعالیتها حول محور بخش خصوصی در راستای تقویت اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصادهای جهانی و منطقه ای فعالیت می کنند و سازمان منطقه آزاد ماکو نیز خود را برای توسعه سرمایه گذاری در منطقه متعهد می داند و به هیچ عنوان از تلاش برای تسهیل توسعه و گسترش تولید و حمایت از سرمایه گذاریها فروگذار نخواهد نمود.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین