پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو راه اندازی شد

دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی با حضور رییس دانشگاه آزاد کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، دبیر شورای راهبری تقریب بین المذاهب اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو افتتاح شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین افتتاح  این دفتر اظهار داشت: موضوع تقریب اسلامی در دانشگاه های آزاد کشور مورد توجه قرار گرفته است و در این خصوص نقش دانشگاه صرفا آموزشی نیست و دو رکن اساسی علم و فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود.

محمدمهدی طهرانچی در ادامه با بیان اینکه مودت عنصر ارتباط اجتماعی است، افزود: مودت همچنین به عنوان جوهره ارتباط انسان ها به شمار می رود.

وی ادامه داد: در دنیا نمادهای مختلفی جایگزین مودت شده است، تا این موجب وحدت شود ولی در جامعه اسلامی یکپارچگی توحیدی وجود دارد که دوستی را مستحکم و وحدت اسلامی را قدرتمند می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه منشا تربیت تقریبی باید باشد، تاکید کرد: اگر به این موضوع روی نیاوریم فضای حاکم، رسالت و هویت ما را زدوده و از بین خواهد برد.

وحدت کلید موفقیت و عامل پیشرفت جهان اسلام است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اینکه راه اندازی این دفتر در این دانشگاه حرکت بسیار بزرگ فرهنگی و عقیدتی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: وحدت به‌ عنوان یک اصل مهم و عامل پیشرفت جهان اسلام است چرا که این موضوع همواره مورد تأکید رهبران موفق جهان است.

فرامرز فتح نژاد ادامه داد:  وجود مشترکات عقیدتی اساسی همچون خدا و رسول و قرآن و اهل بیت بین مسلمین بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و کلید موفقیت در همه امورات اجرایی کلان وحدت و اختلاف سلایق نیز قابل احترام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ادیان مختلف در سطح کلان و در طول تاریخ توانستند با وحدت، علیرغم مخالفت‌ های کلان، امروز به اوج قدرت برسند، اظهار داشت: امروزه نقش تک تک ما در رواج فرهنگ نزدیکی شیعیان و سنیان به یکدیگر و دفع کردن شبهات، اساسی است.

افتتاح دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد ماکو عاملی برای نفوذ کلام اسلامی است

امام جمعه ماکو نیز در این آیین با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمین از دیدگاه اسلام و قرآن بیان کرد و گفت:  اتحاد و همدلی در آموزه های دینی ما بسیار تاکید شده است و با تعابیر مختلف وحدت و همدلی را موجبات فلاح و رستگاری عنوان می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی افزود: برادران دینی، علما، دانشمندان و فقهای دینی طرح‌های مختلفی را در راستای تقویت این وحدت اسلامی ارائه کردند که در نتیجه بین مسلمانان پیمان صلح و دوستی، برادری و وحدت برقرار کردند، و در سایه این طرح ها این وحدت باید به همه ادوار زمان تسرّی پیدا کند.

در ادامه این آیین دکتر حسین شیردل به عنوان نخستین مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد واحد بین المللی واحد ماکو معارفه شد.

ماکو یکی از شهرهای شمالی  استان آذربایجان غربی در داخل منطقه آزاد ماکو دارای ۲ دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین