پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ضرورت ارتقاي مستمر كيفي و كمي زيرساختهاي آموزش و پرورش منطقه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی پرچیده شدن مدارس کانکسی توسط اداره کل نوسازی با انتخاب پیمانکار در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت آغاز و طی روزهای آتی کلنگ زنی خواهند شد.

محمدرضا عبدالرحیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در پلدشت هشت مدرسه ، شوط چهار مدرسه و ماکو 12 مدرسه جدید احداث می شود ادامه داد: 46هزار و 500دانش آموز در سال جاری در سه شهرستان به کسب علم و دانش خواهند پرداخت.

وی با ابراز امیدواری بر اینکه سال تحصیلی جدید را ایمن و عاری از کرونا آغاز کنیم ، اظهار داشت: پیش بینی شده سال تحصیلی 1401-1400 در آبان ماه آموزش بصورت حضوری درکشور برگزار شود و در منطقه هم به واحدهای آموزشی کوچک اجازه برگزاری آموزش حضور داده شده است.

ضرورت رعايت پروتكل هاي بهداشتي در آموزشهاي حضوري

عبدالرحیمی با تاکید بر ضرورت رعايت پروتكل هاي بهداشتي در آموزشهاي حضوري اذعان داشت: آموزش غیر حضوری این طور به نظر می رسد که از جهت تربیتی ، اجتماعی و فرهنگی آثار سلبی بیشتری دارد و آموزش‌ها نیز غیر اثر بخش شده است، علی الخصوص دانش آموزان که از اول ابتدایی به مدرسه خواهند رفت.

رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو همچنین با بیان اینکه برای تعلیم و تربیت این قشر نیازمند تجهیز به برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری است و این امر در دستور کار مهم معاونت فرهنگی این سازمان قرار گرفته است، گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای ایفای وظیفه اصلی خود، ارتقاء سیستم های سخت افزاری و زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش در کنار بهداشت و درمان و زیر ساخت‌های اصلی منطقه ازجمله راه، آب، برق و گاز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ما جزء مناطق محروم کشور بوده و برای رساندن به استاندارد ها حداقلی باید تلاش کنیم، افزود: سرانه فضاهای آموزشی در این منطقه 2.9 حدودا 50درصد کمتر از تراز استانی است در حالی نرم کشوری 4.9 درصد است و برای رسیدن به نُرم استان تلاش بکنیم.

افتتاح مدارس احداثي سازمان منطقه آزاد آداغان ماكو و قيركندي ميرزا كندي پلدشت طي روزهاي آتي

وی ادامه داد: 2مدرسه در روستای ” قیر کندی” پلدشت و ” آداغان ” ماکو آماده افتتاح و بهره برداری است.

تاكيد بر ضرورت افزايش اثربخشي آموزشهاي مجازي

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه فرآیند حمایت از آموزش و پرورش را بصورت نرم افزاری و سخت افزاری پیگیری می کنیم، اضافه کرد: همچنین باید از منابع ملی نیز برای توسعه و تجهیزات مدارس بهره برد و باید مدارس منطقه را نسبت به سایر شهرستانها متفاوت تر نشان بدهیم.

وی در پایان ضمن اظهار امیداری برای آغاز سال تحصیلی جدید بهتر گفت: انشالله بتوانیم مراسم بازگشایی مدارس در سطح منطقه ای برگزار کنیم .

در این جلسه پنج مورد مصوبه شورای آموزش و پرورش مورد بحث بررسی قرار گرفت و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین