پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رشته معدن در هنرستان های منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود


به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو این تفاهم نامه با هدف توسعه دانش و مهارت های کلاسیک و نوین این حوزه مهم صنعت و نیز توسعه تکنیک های مدرن معدن و معدنکاری (اکتشاف , استخراج و فرآوری) و نیز تربیت نیروی انسانی مورد نیاز منطقه به امضا رسیده است.

ایجاد رشته معدن یکی از مطالبات فعالین بخش معدن و دانش آموختگان منطقه آزاد ماکو بود که با ایجاد آن توسعه و ترویج دانش معدن و تربیت نیروی انسانی ماهر در منطقه برای اشتغال در این حوزه و بومی سازی و ترویج دانش معدنکاری در منطقه به منظور افزایش بهره وری از پتانسیل معدنی منطقه را شاهد خواهیم بود.

همچنین در این تفاهم نامه همکاری در تربیت و پرورش نیروی کار بخش معدن در منطقه در سطح هنرستانهای منطقه به منظور جذب در بازار کار، ایجاد زمینه های همکاری مشترك و استفاده متقابل از ظرفیت ها و توانمندي هاي سازمانی و آموزش طرفین،‌ همکاری در بهره گیری از توان تخصصی طرفین تفاهم نامه جهت آموزش و برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی و حرفه ای، آموزشی، ارائه مشاوره های شغلی و … به دانش آمو زان، همکاری در راه اندازی و توسعه رشته های مرتبط با معدن و صنایع معدنی در آموزشکده فنی و حرفه ای مورد نظر منطقه به عنوان اهداف این تفاهم نامه ذکر شده اند.

شایان ذکر است : منطقه آزاد ماکو به لحاظ داشتن معادن و پتانسیل‌های معدنی منحصربفردترین منطقه آزاد ایران و بلکه دنیا است. معادن متعدد سنگ تزئینی با رنگهای متنوع (تراورتن و مرمریت)، مصالح ساختمانی (آهک، گچ و شن و ماسه)، منیزیت، سیلیس و نیز ذخایر و پتانسیل های قابل توجه بازالت، مس، زرنیخ و آهن هماتیتی نشان دهنده منطقه ای غنی از مواد معدنی مختلف است

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین