پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برترین های جشنواره های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو معرفی شدند

با حضور جمعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد ماکو از برترین های نخستین جشنواره فرهنگی و هنری استانی و سومین جشنواره منطقه ای با اهدای جوایزی تجلیل شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای و نخستین جشنواره فرهنگی هنری مجازی استانی گفت:‌ توسعه فرهنگی می تواند زیر بنای توسعه زیربنایی و اقتصادی باشد.

محمدرضا عبدالرحیم با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ های فرهنگی با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های هنری جزو استراتژی‌ های توسعه فرهنگی است، افزود: برای توسعه همه جانبه باید از تمام ظرفیت های جوامع محلی بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه فرهنگی، مشارکت مردم نقش مهمی را ایفا می کند، بیان داشت: شرایط کرونایی ۲۲ ماه گذشته مانع اجرای بسیاری از برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شد.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جشنواره‌ ها و برنامه‌ های فرهنگی در این شرایط بسیار کارساز شد.

عبدالرحیمی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در سطح استانی مقدمه ای خواهد شد، برای برگزاری در سطح ملی و بین المللی که امیدواریم جشنواره‌ های تخصصی با مشارکت تمامی مناطق آزاد و نیز هنرمندان کشورهای همسایه نیز برگزار شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این آیین با بیان اینکه ۶۳۳ اثر در ۱۰ محور توسط هنرمندان به این جشنواره ارسال شده بود، گفت: خوشنویسی، کارهای دستی، فیلم کوتاه، عکس، موسیقی، نمایش، شعر، کاریکاتور، کاردستی و قرآن محورهای برگزاری جشنواره بود.

مهدی خلف خانی ادامه داد: داوری آثار منتخبین به صورت کدگذاری توسط داوران استانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۴۶ برگزیده از سطح منطقه آزاد ماکو امروز تجلیل می شوند و از ۲۰ اثر برگزیده استانی نیز در ارویه توسط اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی تجلیل خواهند شد.

خلف خانی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو با تمام توان در خدمت هنرمندان است تا با تولید آثار فاخر و مقام آوری در سطح ملی و بین المللی این منطقه را در کشور مطح کنند.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌ های ماکو، شوط و پلدشت است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین