پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مجهزترین آزمایشگاه تخصصی محیط زیست شمال استان در شهر بازرگان افتتاح شد

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نخستین و مجهزترین آزمایشگاه تخصصی محیط زیست شمال استان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهر بازرگان به بهره برداری رسید.

سحر حسینعلیزاده، مدیر آزمایشگاه مهام زیست آزما در آئین افتتاح این آزمایشگاه گفت: در این مرکز سنجش آلاینده های فیزیکوشیمیایی، آب و پساب، سنجش آلاینده های خاک،‌ سنجش آلاینده های بیولوژی، هوا و صدا و خدمات آزمایشگاهی آب و خاک مرتبط با جهاد کشاورزی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در این آزمایشگاه گواهی ISO و CE نیز ارائه می شود ادامه داد: در فاز اول این مرکز برای ۲۴ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است که با توسعه تجهیزات و بخش های مختلف اشتغالزایی آن به ده ها تن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در آئین افتتاح این مرکز آزمایشگاهی گفت: پیش از این مراجعین برای بهره مندی از خدمات آزمایشگاهی تخصصی با طی مسیرهای طولانی به مرکز استان مراجعه می کردند که با بهره برداری از این آزمایشگاه خدمات آزمایشگاهی تخصصی در منطقه ارائه میشود.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: رونق روزافزون حوزه صنعت و کشاورزی در این منطقه و فعالیت ۱۲۷ واحد صنعتی و ۲۵ واحد معدنی و ۱۸۰ شرکت کشاورزی، ضرورت بهره گیری از اینگونه خدمات آزمایشگاهی را دوچندان می کند.
وی شهر بازرگان را مرکز ترانزیت روزانه بیش از ۸۵۰ دستگاه کامیون و تریلی دانست و افزود: با ایجاد و ارتقای زیرساخت های مختلف عمرانی، خدماتی و تخصصی و گشایش های اقتصادی شاهد افزایش توسعه تجارت و ترانزیت بین المللی منطقه از ظرفیت جهش در ابعاد مختلف اقتصادی خود بهره مند خواهد شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین