پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

با حضور مشاور رئیس جمهور، عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای ۲۵ هکتاری آغاز شد

با حضور مشاور رئیس جمهور عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه ای منطقه آزاد ماکو (کشت انواع صیفی جات)  آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ همزمان با سومین روز از سفر دکتر سعید محمد به منطقه آزاد ماکو،‌ آئین کلنگ زنی پروژه ۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برگزار شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هكتار (فاز اول و ۵۰ هکتار فاز دوم) در اراضی روستای قلیش لانمیش احداث می شود كه فضای گلخانه ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

برای اجرای این طرح  كشاورزی که با استفاده از به روز ترین تجهیزات و امكانات ساخته می شود، ۴۰۰۰ میلیارد ریال در فاز اول توسط شرکت آراز ایرانیان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری خواهد شد.

مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ ماه در نظر گرفته شده و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد كرد.

در این مجتمع گلخانه ایی كشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالانه ۸ هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می شود.

سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح های گلخانه ایی را در کنار احداث کشت و صنعت های نوین به عنوان رویكرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور كار قرار داده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین