پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

جهش اقتصادی منطقه آزاد ماکو در گرو حکمرانی یکپارچه است

مشاور رئیس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه با اشاره به مشکلات و مسائل مناطق آزاد کشور گفت: عدم اجرای حکمرانی واحد و بی ثباتی قوانین موجب فرار سرمایه گذاران به کشورهای همسایه شده است.

به گزارش فرینا،‌ سعید محمد در اين دیدار، عدم یکپارچگی مرزی و موضوعات امنیتی را از دیگر مشکلات منطقه آزاد ماکو برشمرد و افزود: سرمایه گذاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد در کشور همسایه باعث خروج میلیاردها دلار ارز از کشور شده که در دیدار اخیر با رئیس جمهور نیز به آن اشاره شد.

وی جهش اقتصادی منطقه آزاد ماکو را در گرو حکمرانی یکپارچه و حل مشکلات امنیتی این منطقه دانست و اظهار داشت:‌ منطقه آزاد ماکو پتانسیل و ظرفیت بی بدیل در جذب سرمایه گذاران دارد که می توان از آنان در تولید،‌ کشاورزی و صنایع تبدیلی بهره برد.

مشاور رييس جمهور ادامه داد: می توان با بهره گیری کامل از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو شاهد رونق صادرات در این منطقه باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با تاکید بر اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و لزوم یکپارچکی واحد مدیریتی در این منطقه گفت: یکی از دلایل موفقیت مناطق آزاد کشورهای توسعه یافته،‌اعمال مدیریت واحد در این مناطق است.

حجت الاسلام والمسلمين سید مهدی قریشی، امنیتی کردن منطقه آزاد را مشکلی برای سرمایه گذاران دانست و افزود: منطقه آزاد ماکو مشکلات فراوانی دارد و متاسفانه تا کنون در معیشت و زندگی مردم استان نقش چندانی ایفا ننموده است.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي، وسعت بسیار بالای منطقه آزاد ماکو را یکی دیگر از مشکلات این منطقه برشمرد و اظهار داشت: به دلیل وسعت بالای منطقه رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت ها و پاسخگویی به مطالبات منطقه دشوار شده است.

وي بابيان اينكه در انتخاب مدیران مناطق آزاد باید از افراد توانمند و شایسته برای مدیریت آن مناطق استفاده شود گفت: تعامل بین استاندار آذربایجان غربی و مدیریت منطقه آزاد ماکو باید بیش از پیش باشد چرا که این دو نهاد با همراهی و همدلی اقدامات خوبی را می توانند انجام دهند.

گفتني است؛ مشاور رئیس جمهور و دبيرشورايعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در سفر سه روزه خود به آذربایجان غربی بعد از دیدار با مدیران ارشد استانی برای بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری وارد منطقه آزاد ماکو می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین