پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منابع درآمدی منطقه آزاد ماکو پاسخگوی محرومیت زدایی از وسیع ترین منطقه آزاد کشور نیست

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه اهداف مناطق آزاد فقط محرومیت زدایی از منطقه نیست گفت: منابع درآمدی منطقه آزاد ماکو پاسخگوی محرومیت زدایی از وسیع ترین منطقه آزاد کشور نیست و باید از منابع دولتی نیز در این خصوص بهره جست.

به گزارش فرینا، سعید محمد در سفر به منطقه آزاد ماکو در دیدار با ائمه جمعه شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت افزود: صرف هزینه های درآمدی منطقه آزاد برای محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت ها زمینه را برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی، تولید و صادرات فراهم میاورد ولی منابع درآمدی کفاف منطقه ای با این وسعت نیست.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های دلتی نیز باید با بهره گیری از ردیف بودجه ملی در کنار منطقه آزاد در محرومیت زدایی از منطقه مشارکت کند اضافه کرد: دوگانگی، عدم مدیریت یکپارچه و عملکرد جزیره ای نهادهای امنیتی در مرز باعث رکود سرمایه گذاری و خروج سرمایه از کشور شده است که در خوشبختانه موضوع در شورای امنیت ملی مطرح شد.

مشاور رئيس جمهور با بیان اینکه مطابق قانون 65 احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تمامی امورات منطقه غیر از مسائل امنیتی باید در دست مدیر منطقه باشد اظهار داشت: ثبات و اجرای کامل قوانین مناطق آزاد، مسیر سرمایه گذاری را فراهم می کند و با سرمایه گذاری و چرخش چرخ تولید مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال مردم منطقه نیز رفع می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو بخاطر وسعت بسیار بالای آن بر خلاف مناطق آزاد دیگر عمده تمرکز خود را به جای توسعه سرمایه گذاری،‌ تولید،‌ صادرات و تجارت بین المللی به عمران و آبادانی منطقه معطوف داشته است گفت: این سازمان تا کنون 8390 میلیارد ریال برای عمران و آبادنی منطقه آزاد ماکو هزینه کرده است.

محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اینکه ارزش هزینه هایی که برای پروژه های عمرانی منطقه شده است بالای 28 هزار میلیارد ریال است ادامه داد: برای پذیرش و میزبانی مطلوب سرمایه گذاران توسط مردم، جوامع محلی منطقه باید از حداقل استاندارهای رفاهی و فرهنگی برخوردار باشند، لذا محرومیت زدایی و ایجاد حداقل استانداردها بخصوص در حوزه های بهداشتی و آموزش و توسعه زیرساخت ها را در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد قرارداده ایم.

ائمه جمعه شهرستان های ماکو،‌ شوط،‌ پلدشت و مسئول ستاد مردمی آیت الله رئیسی در منطقه نیز به بیان نکته نظرات و مشکلات منطقه و شهرستان های محل خدمت خود پرداختند.

گفتني است؛ مشاور رئیس جمهور و دبيرشورايعالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي و ويژه اقتصادي دیروز شنبه (27 آذرماه) در سفر سه روزه خود به آذربایجان غربی بعد از دیدار با مدیران ارشد استانی برای بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد ماکو سفر کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین