پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دیواره سنگ نوردی صعودهای بولدرینگ و لید در سالن ورزشی بانوان ماکو در حال احداث است

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در بازدید ازعملیات احداث و نصب دیواره سنگ نوردی منطقه آزاد ماکو گفت: این دیواره به ارتفاع ۵ متر برای صعودهای بولدرینگ و صعود لید با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در حال احداث است.

مهدی خلف خانی با اشاره به اهمیت ورزش سنگ نوردی در منطقه آزاد که دارای صخره ها و سنگ های طبیعی مناسب برای مسابقات بین المللی است، افزود: این دیواره در ۵ زون و به مساحت ۱۴۵ مترمربع در سالن ورزشی بانوان شهرستان ماکو احداث میشود.

وی با اشاره به اینکه بهترین تبلیغ برای هر رشته ورزشی یافتن استعدادهای نوجوان و جوان در آن رشته و مقام آوری در رقابت هاست افزود: رشته سنگ نوردی یکی از رشته های مدال آور در عرصه های بین المللی است و ورزشکاران منطقه آزاد ماکو استعدادهای خوبی در این زمینه دارند که باید حمایت بیشتری از آنان صورت گیرد.

شایان ذکر است: در حال حاضر هیات کوهنوردی ماکو یکی از هیاتهای فعال ورزشی شهرستان ماکو بوده و کوهنوردان این هیات علاوه بر فتح تمامی قله های معروف کشورمان ، قله های بنام در آسیا و آفریقا را فتح و پرچم پر افتخار کشورمان را بر بالای این قله ها به اهتزار در آورده اند .

رشته سرطناب(lead) عمده ترین گرایش سنگنوردی سالنی است و میتوان گفت سبک استقامتی سنگنوردی است که ورزشکار با درنوردیدن مسیری طولانی و استقامتی با حدود حداقل20 گیره سنگنوردی(در مسابقات سنگنوردی تعداد گیره ها حدود 60 عدد گیره میباشد) خود را به چالش می کشد.

سرعت(speed) سبکی از سنگنوردی است که معیار آن سنجش زمان است. در این سبک نفرات دو به دو روی دو مسیر موازی و مشابه به ابعاد(15*3 متر) به رقابت می پردازند و شخصی که سریع تر مسیر را طی کند به مرحله بعد راه پیدا خواهد کرد. دیواره های سرعت در کل جهان از استاندارد خاصی تبعیت میکنند تا ورزشکاران در هر کجا رقابت مشابهی را تجربه کنند.

بولدرینگ(bouldering) سبک قدرتی سنگنوردی بولدرینگ نام دارد. دیواره های کوتاه تا حداکثر 5 متر که فرد در یک چالش قدرتی هنر خود را به نمایش می گذارد. در این نوع دیواره ها برخلاف سبک سرطناب و سرعتی که با طناب ایمن می شوند برای برقراری ایمنی فقط از تشک مخصوص سنگنوردی (بولدرپد) استفاده می کنند که می بایست ضربه گیری لازم را برای این ارتفاع داشته باشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین