پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اهتمام ویژه دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد بر توانمندسازی بانوان مناطق

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در مناطق آزاد کشور سکونت دارند و جامعه بانوان ما در شعاع تاثیر مناطق آزاد فعالیت می کنند که باید با دید وسیع تر نسبت به موضوعات بانوان فکر و برنامه ریزی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از فرینا،‌ سعید محمد در ارتباط ویدئوکنفرانسی با بانوان شاغل در سازمان های مناطق آزاد ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن افزود: امروز مشکلات اقتصادی بر وضعیت زندگی مردم سایه افکنده و سبب افزایش آسیب های اجتماعی بویژه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی شده است که باید شناسایی شود.

وی ادامه داد: ضروری است جامعه آماری درستی را تنظیم کنیم و برای تک تک آن برنامه ریزی داشته باشیم و در کنار سایر نهادها و همه بزرگوارانی که در حوزه بانوان در مناطق آزاد فعال هستند به صورت ویژه به آسیب های اجتماعی مناطق رسیدگی و برنامه ریزی کنیم و نسبت به آن باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور، توانمندسازی بانوان را از موضوعات مهم و در دستور کار اصلی دبیرخانه و مناطق آزاد کشور دانست و گفت: حضور سرمایه گذاران در مناطق آزاد فرصت مغتنمی است و باید حداکثر بهره را ببریم و از این طریق مشکلات بانوان را حل و فصل نماییم. پیشنهاداتی را آماده کنیم که سرمایه گذاران در بدو ورود و در زمان اخذ پروانه و تنظیم قرارداد کاری به اشتغال بانوان اهتمام ویژه داشته باشند.

سعید محمد در ادامه به کارخانه تولید پوشاک در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: در این کارخانه تولیدی حدود ۶۰۰ بانوی سرپرست خانوار مشغول به فعالیت هستند و این ایده کارفرما بسیار قابل احترام و ستودنی است.

وی احترام به کرامت بانوان و ایجاد ابزارهای حمایتی برای آنان را از وظایف مدیران مناطق برشمرد و گفت: ما جامعه ای هستیم با یکسری مشخصات و شاخصه های خاص، که در این فضا بانوان نسبت به آقایان آسیب پذیرتر هستند و باید مورد دغدغه مسئولین مناطق باشند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بر تشکیل اتاق فکری با حضور نخبگان و صاحب نظران در مناطق آزاد با هدف بهبود و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق تاکید کرد و افزود: در راستای توانمندسازی شهروندان برای نیل به جامعه‌ایی مطلوب توجه به این قشر بسیار حائز اهمیت است و باید با جدید پیگیری شود.

این نقطه اتصالی است بین جامعه بانوان در مناطق آزاد و رئسای مناطق که به صورت قانونمند و ضابطه مند طراحی و دستورالعمل های آن ابلاغ و اخذ شوند.

گفتنی است؛ سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اهدای گل از خدمات و زحمات بانوان شاغل در دبیر خانه شورایعالی تقدیر کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین