پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و کلنگ زنی شد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افتتاح و کلنگ زنی سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی بالغ بر۲هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی بالغ بر ۲۰۰ نفر در سطح منطقه در ایام الله دهه فجر خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: امروز شاهدافتتاح چهار واحد تولیدی انواع پارچه های نبافته، روغن موتور انواع خودرو، انواع موکت و فرش های ماشینی، واحد خدماتی شستشوی اتوماتیک فرش، کلنگ زنی واحدهای تولید قرص های ماشین لباسشویی و ظرف شویی، ورق های ام دی اف و کابینت، محصولات بهداشتی و آرایشی با سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی در سطح منطقه بودیم.

وی اظهارداشت: بی تردید ظرفیت منطقه ایجاب می کند با تکمیل و توسعه زیرساختها و بهبود شرایط اقتصاد ملی و تلاش های تسهیلگرانه و مانع زدا و پشتیبان تولید و سرمایه گذاری با همکاری همه دستگاههای اجرایی، قضایی و امنیتی و … مستمرا شاهد افزایش واحدهای تولیدی و توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف لجستیک، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری باشیم.

عبدالرحیمی با بیان اینکه در این فرایند تکلیف همه ما خدمت بی منت و تدبیر پایه پاکدستانه و صادقانه و البته خستگی ناپذیر است ادامه داد: وسعت منطقه و عقب ماندگی های تاریخی زیرساختها مستلزم تلاش و همت مضاعف است با این حال از بابت مشکلات و چالش های موجود در شهرها و روستاهای منطقه از همه هم منطقه ای های گرامی پوزش می طلبم و تاکید می کنم تلاش برای بهبود و پیشرفت توقف ناپذیر است.

شایان ذکر است : واحد تولیدی “پترو پالایش ارکان خان” منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی (ترکیه ای) با تولید ماهانه ۵۰ تن انواع روغن موتورهای ماشین سبک و سنگین و روغن هیدرولیک در شهرک صنعتی شماره یک ماکو راه اندازی شد و زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر نیز فراهم شد که پیش می بینی می شود ظرفیت تولید آن به ۱۵۰ تن در ماه نیز افزایش یابد مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکت‌های پتروشیمی ایران و کشور ترکیه تهیه می گردد، که محصولات آن همه به کشور ترکیه صادر می شود.
دومین واحدی تولیدی نیز فاز اول کارخانه تولید انواع پارچه‌های نبافته شرکت “گلبرق” با برند “ملت‌بلون” با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی چهار میلیون دلار و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی (ایرانی ۷۵% و خارجی ۲۵%) به بهره برداری رسید.
در فاز اول این واحد تولیدی برای ۳۵ نفر و در فازهای توسعه برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
سومین واحد افتتاحی، فاز نخست واحد تولیدی سارای موکت، ‌تولید کننده انواع فرش، قالیچه ماشینی، موکت، پتو و لحاف با سرمایه گذاری ۱۶۷ هزار دلاری خارجی و مشارکت ۵.۸ میلیارد ریال داخلی در شهرک صنعتی ماکو به بهره برداری رسید. این کارخانه به صورت سه شیفت کاری و با ظرفیت سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع و اشتغالزایی بالغ بر۲۰ نفر آغاز به کار کرده است که پیش بینی می شود در فاز توسعه این کارخانه، سرمایه گذاری خارجی آن به بیش از ۳۵۰ هزار یورو برسد.
واحد خدماتی قالیشویی مکانیزه و تمام اتوماتیک آیلین منطقه آزاد ماکو چهارمین واحد تولیدی افتتاحی در هشتمین روز دهه فجر نیز در ناحیه صنعتی شماره یک منطقه آزاد ماکو با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد این واحد خدماتی درزمینی به مساحت ۵۷۰ مترمربع و سوله ۲۸۰ متری با اشتغالزایی ۱۰ نفر بصورت مستقیم در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین