پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو در چرخه استاندارد سازی قرار گرفت

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو از اجرای طرح تطبیق استاندارد سازی مراکز اقامتی و پذیرایی در این منطقه خبرداد.

به گزارش فرينا، مهدی عبداله زاده با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای کیفیت مراکز اقامتی و پذیرایی و فراهم نمودن شرایط مطلوب برای گردشگران در سطح منطقه در حال اجرا است افزود: شرایط حاکم بر صنعت گردشگری به دنبال شیوع کرونا، فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز اقامتی ایجاد کرده است.

عبداله زاده اظهار داشت: در روند اجرای طرح استانداردسازی واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح شهرستان های منطقه از جمله ماکو، شوط و پلدشت، تمامی امکانات و تجهیزات کمی و کیفی خدمات با استانداردهای روز تطبیق، به روزرسانی شده و گواهی کیفیت ارائه می شود.

مدیرگردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این طرح با مساعدت مالی سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می شود ادامه داد: این طرح با همکاری انجمن هتل داران و مراکز اقامتی منطقه و شرکت آموزش و مطالعات گردشگران بنیاد (عامل تطبیق) اجرا می شود که امید است  نتایج مناسبی در پی داشته باشد.

محسن مردانی مدرس طرح تطبیق و استانداردسازی تاسیسات گردشگری نیز در گفت و گو با خبرنگار فرینا گفت: فرایند درجه بندی یا ارزیابی که به آن طرح تطبیق (استانداردسازی) از سال 89 در سطح کشور شروع شده و سازمان منطقه آزاد ماکو قبل از اتمام سال جاری این طرح را تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی آغاز کردند.

مرداني، هدف از اجرای طرح تطبیق را ارتقای سطح خدمات واحدهای اقامتی و به تبع آن افزایش رضایت گردشگران و مسافرانی که از این خدمات برخوردارند عنوان کرد و بیان داشت:  ارزیابی اولیه در حوزه خدمات،‌تجهیزات و نیروی انسانی، مرحله دوم ایمنی و بهداشت مراکز و در مرحله سوم ماورد فنی،‌ساختمانی و تاسیساتی مراکز اقامتی و پذیرایی بر اساس ضوابط تعیین شده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح تمامی مراکز اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، واحدهای اقامتی بین راهی، واحدهای اقامتی سنتی، بوم گردی و سفره خانه های سنتی مورد بازدید قرار گرفته و ادامه فعالیت آن ها منوط به اخذ رتبه استاندارد سازی هستند و درصورت عدم انطباق مجوز فعالیت این واحدها باطل می شود.

مدرس طرح تطبیق و استانداردسازی تاسیسات گردشگری تاکید کرد: عدم انطباق ها نیز بر دوگروه جزئی و عمده تقسیم می شوند که عدم انطباق های جزئی از طریق شرکت آموزش گردشگران بنیاد به سازمان منطقه آزاد ابلاغ و این سازمان برای رفع نقایص جزئی به واحدها یک ماه و برای رفع نقایص کلی سه ماه مهلت تعیین می نماید.

گفتنی است؛ هم اکنون 23 واحد اقامتی در منطقه آزاد ماکو در حال فعالیت می باشند و در حال حاضر سه هتل پنج و چهار ستاره نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث در این منطقه می باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین