پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آغاز بهره برداری از دستگاه آم آر آی بیمارستان فجر ماکو

مراحل نصب دستگاه MRI بیمارستان تخصصی فجر منطقه آزاد ماکو که با مساعدت ۲۲ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری شده بود تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، پس از نیازسنجی های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو، پیشنهاد تجهیز بیمارستان فجر ماکو به دستگاه ام آر آی از طرف مدیرعامل سازمان ارائه و در راستای تسریع در تهیه دستگاه ام آر آی، محمدرضا عبدالرحیمی در آذرماه سال جاری طی نامه ای به وزیر بهداشت ضمن اعلام نیازهای بهداشتی منطقه، پیشنهاد خرید دستگاه ام آر آی به صورت مشارکتی را اعلام کرد.

لذا پس از تقدیر وزیر بهداشت از پیشنهاد سازمان منطقه آزاد ماکو و ابلاغ نامه خرید دستگاه ام آرآی، قرارداد خرید این دستگاه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تهیه و تنظیم و به مرحله اجرا رسید و طبق قرارداد تنظیمی، ۲۰ میلیارد ریال بعنوان پیش پرداخت خرید یک دستگاه MRI برای بیمارستان فجر ماکو از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو پرداخت شد.

همچنین پیرو مساعدت ۲۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ماکو که برای خرید دستگاه MRI صورت گرفت لوازم و تاسیسات الکترونیکی و سرمایشی مورد نیاز جهت تکمیل ساختمان MRI بیمارستان فجر به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است و آماده سازی محل نصب این دستگاه نیز توسط خیرین سلامت این شهرستان صورت گرفت.

مجهز شدن بیماستان فجر ماکو به دستگاه MRI،در ارتقای سطح درمان منطقه، جلب رضایتمندی و کاهش خطرات و هزینه های جانی و مالی شهروندان، جلوگیری از اعزام بیماران منطقه به شهرهای اطراف و تسریع در روند درمان بیماران شمال استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ام آر آي يا روش تصويربرداري با تشديد مغناطيس (Magnetic Resonance Imaging ) يكي از روش هاي پيشرفته تصويربرداري پزشكي است كه با استفاده از اين روش مي توان تصوير بافت هاي دروني بدن را ديد و از آن طريق مشكلات و بيماري هاي اعضاي بدن را تشخيص داد.

با توجه به پذيرش بيماران مغز و اعصاب و مصدومان حوادث و تصادفات در بيمارستان فجر ماکو، ايجاد بخش ام آر آي در اين بيمارستان بسيار ضروري می باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین