پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بالغ بر ۵۰میلیارد ریال حقوق کارگران از کارفرمایان در منطقه آزاد ماکو استیفا شد

مدیر اداره کاروخدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته ۳۲۴مورد دادخواست در این سازمان ثبت شده است گفت: در این مدت بالغ بر ۵۰  ميليارد ريال حقوق كارگران از طريق هيات هاي رسيدگي از کارفرمایان استيفا شده است.

علی قاسم پور در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو از تشکیل 600 جلسه رسيدگي به اختلافات كارگري و كارفرمائي  خبر داد  و افزود: این جلسات منجربه صدور ۳۱۵ دادنامه كه از اين تعداد  ۱۱۹ مورد از طريق  درخواست اجراي احكام دادگستري اجرا شده و متعاقب آن تعداد ۹۰۰فقره ابلاغيه  در اين راستا صادر شده است.

وی با بیان اینکه  92 مورد از دادنامه ها منتج به سازش بين طرفين شده است اضافه کرد: ۱۱۸فقره صدور و تمديد پروانه اشتغال اتباع خارجي انجام گرفته است.

مدیراداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو  تعداد متقاضيان بيمه بيكاري در منطقه را ۴۷۸ فقره عنوان کرد و افزود: از اين تعداد در حال حاضر ۲۵۶ نفر واجدين شرايط بيمه بيكاري بوده و مقرري بگير مي باشند.

قاسم پور  اهم اقدامات مديريت كار و خدمات اشتغال را به شرح ذیل تشریح کرد: راه اندازي سامانه بيمه بيكاري، رسيدگي به پرونده هاي روابط كار(اختلافات كارگري و كارفرمائي)، ساماندهي و صدور پرونه اشتغال براي اتباع خارجي شاغل در كارگاههاي منطقه، بازرسي هاي  ميداني گسترده و منظم از كارگاه هاي سطح منطقه و تبيين قوانين مربوط به روابط كار از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از راه اندازي سامانه پيام كوتاه جهت ارتباط جامعه كارگري و كارفرمائي با مديريت كار و اشتغال سازمان منطقه آزاد ماكو به شماره 50002880  در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد پيگيري كارگران از طريق سامانه پيام كوتاه در طول یک ماه گذشته ۵۰ مورد بوده است.

وی در ادامه تشریح فعالیت های این مدیریت گفت: ۹۶ مورد بازرسي از كارگاه هاي فعال سطح منطقه، ۳۴ مورد تبادل  لايحه پرونده هاي هيات رسيدگي در شعبه بدوي ديوان عدالت اداري و ۷ مورد  لايحه هاي ارسالي به شعبات تجديدنظر ديوان عدالت اداري همچنین ۹۶ مورد تعداد ارائه نمونه قرارداد به كارگاه هاي فعال  درسطح منطقه و ۲۳ مورد الزام کارگاه ها به اجرای آئین نامه انضباطی از جمله اقدامات این مدیریت بوده است.

مدیرکار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو از ۴۸ فقره بازرسي هاي مشترك مديريت كار و تامين اجتماعي خبر داد و افزود: در سال هاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به تعداد ۴۲ مورد قراردادهاي كنترل كيفي بررسي و تاييد شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۸۰ نفر  متقاضي كار از سازمان منطقه آزاد ماکو بودند كه از اين تعداد 256 نفر به كارگاههاي توليدي و خدماتي توسط اين مديريت  معرفي شدند ولي تعداد ۱۶۶نفر از آنان در واحدهاي توليدي و خدماتي جذب بازار كار شدند.

قاسم پور در پایان مهم ترين اهداف مديريت كار و خدمات اشتغال در سال “تولید،‌دانش بنیان، اشتغال آفرین” اهتمام برالزام كارفرمايان به انعقاد قرارداد كتبي با كارگران به استناد ماده 7 مقررات اشتغال در مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: پياده سازي و عملياتي نمودن تدوين آيين نامه انضباطي و تشكيل كميته هاي انضباطي در كارگاهها و بنگاه هاي اقتصادي سطح منطقه و انتخاب نماينده كارگران و اهتمام براجراي طبقه بندي مشاغل در كارگاه هاي 50 نفر و بالاتر  از جمله برنامه های این مدیریت است.

وی خاطر نشان کزد : درصورت تمايل كارفرمايان محترم اين مديريت آمادگي دارد كلاس هاي آموزشي  در مورد تبيين قوانين حاكم در زمينه هاي حقوق و دستمزد و روابط كار و بيمه بيكاري با هزينه متقاضيان برگزار نمايد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین