پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فاز اوّل پروژه دامپروری ۱۰ هزار راسی ” ارس دام آرشام ” در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید

با دستور آیت اله رئیسی، بصورت ویدئو کنفرانس، فاز اول دامپروری ۱۰هزار راسی منطقه آزاد ماکو در شهرستان پلدشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین افتتاح این طرح گفت: این طرح به همّت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان پلدشت راه اندازی شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح شرکت های سازمان تامین اجتماعی (شستا) مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی دارد، ادامه داد: این طرح به عنوان نخستین مجموعه دام‌های شیری منطقه با روش های نوین دامپروری در ۳ فاز اجراء و به پایان خواهد رسید.

محمد تقی معینی صدر، مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام (شستا) در حاشیه افتتاح این آیین نیز گفت: این پروژه در مساحت ۱۱۶ هکتار تاسیسات و بیش از هزار هکتار برای کشت علوفه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف گذاری ۲۰۰تُن تولید شیر در روز راه اندازی شده، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰تن شیر تولید و به واحدهای تولیدی ارسال می شود.

مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام ادامه داد: در فاز اول این پروژه برای 300 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زائی شده است.

شایان ذکر است، ۸۲ پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵ منطقه آزاد و ۷ منطقه ویژه اقتصادی امروز پنج‌شنبه در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد در دولت سیزدهم به افتتاح رسید.

در مجموع ۳۹ طرح صنعتی، ۳۹ طرح عمرانی و ۴ طرح کشاورزی در اولین فاز از افتتاح طرح های صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد در دولت سیزدهم افتتاح می شود و بالغ بر ۸ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق ایجاد می کند و نقشی بسزا در رفع بیکاری در مناطق محروم ایفا می کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین