پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ظرفیت های منطقه آزاد ماکو،‌ مزیت مهم در توسعه استان است

استاندار آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت استراتژیکی منحصربفرد از مهمترین مناطق آزاد خاورمیانه بوده و مزیت مهم برای توسعه استان محسوب می شود.

محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در آئین تجایل از صنعتگران و معدنکاران نمونه منطقه آزاد ماکو افزود: به واسطه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ۵۰ هزار اشتغال مستقیم در این منطقه ایجاد شده که در صورت بهره مندی از تمام ظرفیت های این منطقه می تواند در به اهداف تعیین شده توسعه ای دست یافت.

وی ادامه داد:‌ منطقه آزاد ماکو در گذشته نیز از مناطق مهم تجاری کشور بوده و امروز نیز نقش ویژه ای در توسعه تجارت بین الملل می تواند ایفا کند.

استاندار آذربایجان غربی، تقویت و توسعه دیپلماسی اقتصادی را رویکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: امروز دیپلماسی اقتصادی حرف اول را در دنیا می زند بطوریکه در یکی دو دهه اخیر شاهد جنگ اقتصادی بین قدرت های جهانی و منطقه ای هستیم لذا نقش اقتصاد در تامین منافع ملی کشور بسیار اثر گذار می باشد.

وی تاکید کرد:‌ دولت سیزدهم تا کنون در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بسیار موفق عمل کرده است بطوریکه برای تحقق و تداوم رشد اقتصادی ۸ درصدی، جذب انواع مختلف سرمایه‌گذاری، اعم از داخلی و خارجی را در دستور کار قرار داده و در عمل نیز آمارهای منتشر شده از رشد سرمایه‌گذاری در کشور حکایت دارد.

معتمدیان، اجرای قوانین حاکمیتی در مناطق آزاد را در جهت تسهیل گری و رفع موانع تولید عنوان کرد و ادامه داد: با تدابیری که اتخاد می شود هماهنگی های منطقه و استان در رفع موانع تولید و حل مشکلات، تسریع خواهد شد.

نماینده مردم ماکو،‌چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سیاست مجلس و دولت در راستای حمایت از تولید و اشتغالزایی است و در این خصوص مصمم است.

محمد علیپور (رحمتی)‌با بیان اینکه محصورسازی منطقه آزاد ماکو از مطالبات مهم تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی منطقه بود افزود: خوشبختانه عملیات فاز اول این پروژه به همت سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا شده و امید است با اتمام فازهای بعدی شاهد بهره مندی تمام فعالین اقتصادی منطقه از مزیت های قانونی مناطق آزاد باشیم.

وی از تلاش برای حذف قانون اعمال مالیات بر ارزش افزوده در مجلس خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه علیرغم پیگیری ها و تلاش نمایندگان فراکسیون مناطق آزاد در حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، موفق به اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نشدیم ولی از تلاش برای اعمال قانون معافیت مالیات بر ارزش افزوده دست برنمیداریم.

امام جمعه ماکو: اشتغالزایی و کارأفرینی از جمله سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امام جمعه ماکو گفت: کارآفرینی و اشتغالزایی در کلام و سیره اهل بیت(ع) جایگاه بسیار بالایی دارد و امام سجاد (ع) در أواخر عمر شریف خویش با احداث باغ،‌اشتغالزایی نموده است.

حجت الإسلام والمسلمین هاشمی در نشست فعالان اقتصادی،‌ تجار و بازرگانان منطقه آزاد ماکو با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم در مجلس افزود: سرمایه گذاران به تعبیر مقاممعظم رهبری جهادگران اقتصادی هستند چرا که آنان با وجود اینکه می توانستند سرمایه های خود را در حوزه های دیگر هزینه کنند اقدام به سرمایه گذاری در زمینه تولید کرده اند.

وی افزود: شما فعالین اقتصادی با ورود به عرصه تولید سعی کردید بخش عمده ای از مشکلات اشتغالزایی دولت را برطرف نمایید لذا وظیفه دولتمردان است که اگر تولیدکنندگان مشکلی داشتند در جهت رفع موانع تولید از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی از مسئولین خواست تا با حمایت کامل از سرمایه گذاری و رفع مشکلات آنان، زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین