پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

عملیات اجرایی ۲طرح عمرانی وزیرساختی در منطقه آزاد ماکو آغاز شد

۲ طرح عمرانی و زیرساختی در ششمین روز از هفته دولت در شهرستان ماکو  کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، همزمان با ششمین روز هفته دولت،‌با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، امام جمعه و فرماندار شهرستان ماکو و جمعی از مسئولین منطقه عملیات اجرایی بهسازی،‌مرمت و روکش آسفالت محور ماکو – چالدران و احداث جاده ماکو – دانالو (قلیش لانمیش) آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث جاده ماکو – دانالو (قلیش لانمیش) به طول ۴.۱ کیلومتر به عرض ۱۶ الی ۲۵  متر یکی از مطالبات مردم شهرستان ماکو بود و با هدف تسهیل تردد، افزایش ایمنی رفت و آمد وسائل نقلیه  با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو به مرحله اجرا درآمد.

با احداث این مسیر، فاصله ۳۰ کیلومتری ماکو – دانالو که از محور کشمش تپه به کمربندی وصل می شد به ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

همچنین با احداث این جاده، مسافت ماکو به شهرک صنایع سبک، روستاهای محمدآباد، تخته دوز، حسوشیری و دانالو بطور چشمگیری کاهش می یابد که باعث ایمنی در تردد، کاهش ترافیک و صرفه جویی در هزینه تردد و زمان می شود.

عملیات اجرایی این پروژه شامل : خاکبرداری، خاکریزی،‌احداث آبروبی، احداث دیوار حائل بطول ۴۶۰ متر و روسازی و آسفالت ریزی محور است که از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

همچنین پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور ماکو – چالدران بطول ۱۳.۵ کیلومتر  با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با تعمیرات ابنیه فنی در مسیر اجرا می شود.

با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از اجرای پروژه زیرسازی و آسفالت جاده آواجیق، آسفالت این جاده در بیشتر نقاط تخریب و از بین رفته است که سازمان منطقه آزاد ماکو در تلاش است تا نسبت به انجام پروژه روکش آسفالت  آواجیق که یکی از مشکلات اساسی آن جاده بوده  اقدامات لازم را به سرانجام برساند.

این سازمان با تمام توان برای کمک به بهبود وضعیت  زیرساخت های منطقه و براساس ماموریت‌های محوله برای خدمات رسانی به مردم منطقه و بستر سازی برای فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاری و گردشگری تلاش می کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین