پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو میتواند به قطب لجستیک هوشمند کشور تبدیل شود

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با رئیس کل گمرک کشور گفت: به دنبال طرح جامع منطقه آزاد ماکو بعنوان قطب لجستیک کشور هستیم.

وی در این دیدار که به همراه نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان در محل دفتر رئیس کل گمرک کشور صورت گرفت، اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو در کنار سایر مزایای محوری و لجستیک در کسب و کار، نظیر حوزه های کشاورزی، معدن و گردشگری، در حوزه حمل و نقل نیز می تواند با استفاده از حمل و نقل ترکیبی به برند معتبر و ارزشمند داخلی و بین المللی تبدیل گردد.

گروسی با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو گفت: بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو می تواند منشاء امنیت غذایی برای مردم کشور بوده و از لحاظ ذخایر معدنی و ظرفیت های گردشگری نیز می تواند ابعاد جدیدی از توسعه را برای مردم به ارمغان بیاورد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن تقدیر از همکاری نزدیک گمرک بازرگان با سازمان منطقه ازاد ماکو، به ضرورت ورود ماشین آلات معدنی، کشاورزی و کشنده های سبک و سنگین از طریق گمرک بازرگان تاکید کرد.

محمدعلیپور، نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: علیرغم استقرار منطقه آزاد در سالهای اخیر، هنوز مردم شریف منطقه به صورت ملموس از مزایای مناطق آزاد بهره مند نشده اند. وی اظهار داشت، با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای منطقه، بهره منده از مزایای مناطق آزاد، حق مردم منطقه بوده و امید است بیش از پیش محقق گردد.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه، تامین زیرساخت های ضروری منطقه را سازمان منطقه آزاد ماکو برعهده گرفته و بدون هیچ کمک مالی از طرف دولت و از محل منابع داخلی سازمان در حال انجام است.

در این دیدار؛ رئیس کل گمرک کشور با اشاره به ضرورت رفع تمامی موانع بخش تولید گفت: مجموعه گمرک ایران نهایت تلاش خود جهت تسهیل ورود ماشین آلات معدنی، کشاورزی، خودروهای تجاری و کشنده ها به منطقه آزاد ماکو را به کار خواهد بست.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین