پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برگزاری مانور اطفاء حریق و پدافند غیرعامل قطع برق در فرودگاه منطقه آزاد ماکو

سرپرست فرودگاه ماکو از برگزاری مانور اطفای حریق و پدافند غیرعامل قطع برق با حضور کلیه پرسنل اطفاء حریق،امنيتي و انتظامي فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ قربان محرم نژاد گفت: در اين مانور كه براي اولين بار در فرودگاه منطقه آزاد ماکو برگزار می شود، پس از به صدا در آمدن آژير شرايط اضطراري توسط برج مراقبت پرواز كليه عوامل فرودگاه ماکو به همراه خودروي مارشلر و نيروهاي امنيتي شامل يگان حفاظت هواپيمايي و پليس فرودگاه به همراه عوامل اطفاء (ایستگاه آتش نشانی فرودگاه منطقه آزاد ماکو)، مطابق با سناريوي از قبل تعيين شده به منطقه مانور اعزام شدند.

وی افزود:‌سناريو اين مانور با اهداف اندازه گيري زمان رسيدن نيروهاي مذكور به منطقه سانحه فرضي ، ارزيابي ميزان آمادگي آنها در تعیین منطقه امن در صورت بروز سوانح هوايي و نيز موضوعاتي همچون ورود نيروها از دو منطقه متفاوت ، تعيين ميعادگاه با توجه به ورود نيروها ،نحوه ورود نيروها به منطقه عملياتي همچنين ايجاد امنيت در منطقه سانحه فرضی و مناطق تنظيم شده بود.

محرم نژاد با بیان اینکه برگزاري اين مانور تاثير مثبتي در افزايش همكاري هاي بین ارگان های فرودگاه، همچنين شناخت كاستي ها و موانع موجود در عمليات طرح اضطراری درسوانح هوايي اضافه کرد: تعيين مسيرهاي تردد ايمن براي خودروها و نحوه ارايه خدمات مي تواند از ديگر مزاياي برگزاري سناريوي فوق در نظر گرفته شود.

سرپرست فرودگاه ماکو ادامه داد: مانور دوم نیز مربوط به زمان قطعی برق و استفاده از دیزل ژنراتورها و تامین برق فرودگاه و دستگاه های هوانوردی و مراقبتی و دیگر ارگان های مستقر در فرودگاه به جهت شناسایی نقاط ضعف و تاثیر آن بر روند چگونگی استفاده از توان سیستم های تامین برق جایگزین شهری می باشد.

همچنین هفته پیش نیز آمادگی و آموزش های لازم برای نیروهای انتظامی و امنیتی فرودگاه جهت آماده نمودن نیروها توسط همکاران ایمنی زمینی و آتش نشانی فرودگاه منطقه آزاد ماکو برگزار شده بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین