پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سازمان منطقه آزاد ماکو اهتمام ویژه ای برای برچیدن مدارس کانکسی دارد

به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای توافق نامه های حذف مدارس کانکسی در منطقه آزاد ، مشاور و سرپرست حوزه مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو با مدیرکل آموزش ،سلامت و محرومیت زدائی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مشاور رییس سازمان توسعه تجهیز و نوسازی مدارس کشور در محل دفتر تهران دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ بهنام امیریان در این جلسه با بیان اینکه رویکرد مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو، استفاده از تمام ظرفیت ها و منابع منطقه برای جمع آوری مدارس کانکسی و احداث مدرسه های جدید و جایگزین است به سرعت بخشی توافق نامه های منعقده بین اداره کل نوسازی مدارس ومنطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

امیریان با بیان اینکه زیبنده منطقه آزاد ماکو نیست که دانش آموزان آن در مدارس کانکسی تحصیل کنند ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و پیگیری های ویژه از سال تحصیلی جدید شاهد این باشیم که هیچ دانش آموزی در مدارس کانکسی منطقه تحصیل نکند.

وی یادآورشد: ظرفیت حوزه فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و دوره جدید مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور برای تسریع در مطلوب سازی فرایندهای تحصیلی فرزندان منطقه آزاد ماکو را یاری خواهد کرد.

مشاور رئیس سازمان توسعه تجهیز و نوسازی مدارس کشور که مجری طرح شهید پناهی است نیز در این جلسه گفت:‌ در راستای تحقق سند تحول و سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم و با هدف ساماندهی مدارس کانکسی کشور، رویکرد سازمان نوسازی مدارس، جایگزینی تمامی مدارس کانکسی تا آغاز سال تحصیلی بعدی است.

وی با اشاره به پیش نویس توافقنامه دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور که به زودی امضا می شود افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد عزم جدی برای توسعه نظام تعلیم و تربیت درمناطق آزاد و محرومیت زدایی از این مناطق دارد لذا در این توافقنامه نیز نگاه ویژه به منطقه آزاد ماکو شده است.

خانم بیات تصریح کرد: تحصیل دانش آموزان در مدارس نامناسب و ناایمن کانکسی، دغدغه‌ای نه تنها برای والدین بلکه مطالبه آحاد جامعه است بنابراین ساماندهی فضاهای نا ایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آنها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، که نیازمند توجه به ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

وی ادامه داد:  از مجموع تواقنامه های قبلی، چهار مدرسه در حال احداث بوده و ۱۳ مدرسه طی توافق نامه های قبلی و نشست هایی که در مرکز استان صورت گرفت در دست احداث است و با اهتمام دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طی تفاهم نامه هایی، مدارس جدید جایگزین مدارس کانکسی و کانتینری می شوند.

همچنین در این نشست غلامرضا خلیلی نیا مدیرکل آموزش،سلامت و محرومیت زدائی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز گزارشی از وضعیت مدارس کانکسی در مناطق آزاد ارائه کرد که بیشترین آمار شامل منطقه ماکو است , اخیرا طی بازدید از منطقه آزاد ماکو، اقدامات مناسب سازمان منطقه آزاد ماکو و اهتمام مسئولین برحذف محرومیت از سیمای منطقه و مدارس قابل مشاهده بوده که جادارد از تلاش های مسئولین این منطقه تقدیر نمود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین