پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سازمان منطقه آزاد ماکو چه برنامه هایی در حفاظت از محیط زیست دارد؟

در جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون سازمان محیط زیست آذربایجان غربی بر احیای تالاب های منطقه و رعایت پروتکل ها و شاخص های زیست محیطی واحدهای صنعتی منطقه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی شامگاه یکشنبه دردیدار با سعید موسوی و مدیران محیط زیست شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های زیست محیطی توسط واحدهای صنعتی گفت: رسيدن به توسعه پايدار مستلزم توجه به منابع پايه و محيط زيست است و اين موضوع با قوانين كنوني و پيشروي صنعتي بدون لحاظ الزامات محيط زيست امكان پذير نيست.

وی با اشاره به اینکه کنترل آلاینده های صنعتی منطقه مطالبه عمومی مردم منطقه است افزود: به نظرم باور قلبي و اعتقاد تمام صنعتگران اين است كه بايد در كنار فعاليت هاي اقتصادي الزامات زيست محيطي هم رعايت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکوخواستار ادامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با صندوق اقلیم سبز در زمینه حفظ محیط زیست شد و تاکید کرد: رویکرد ما سوق دادن کسب و کارهای منطقه به سمت کشاورزی و باغداری است که هم درآمدزایی خوبی برای ساکنین داشته و هم در حفظ محیط زیست تاثیر مثبت بگذارد.

معاون سازمان محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه به احیای تالاب های ۹ گانه منطقه آزاد ماکو تاکید و بر لزوم هم افزایی و همکاری در احیای این تالاب ها تاکید کرد.

سعید موسوی ظرفیت های تالابی منطقه آزاد ماکو را بی بدیل عنوان کرد و گفت: با معرفی ظرفیت ها و جاذبه های این تالاب ها می توان این منطقه را به مقصد گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین